SzukajSzukaj  RegulaminRegulamin  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Forum Icy.pl Strona Główna  

Poprzedni temat «» Następny temat
Icy Tower Portable - Nieoficjalny IT na PSP!

Jak podoba ci się Icy Tower Portable?
Świetne! Oby tak dalej!
20%
 20%  [ 1 ]
Nawet OK :)
40%
 40%  [ 2 ]
Aktualnie słabe, ale nowa wersja zapowiada się całkiem dobrze.
40%
 40%  [ 2 ]
Bardzo złe...
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 5
Wszystkich Głosów: 5

Autor Wiadomość
kacperski1
Hey, good!


Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 7
Wysłany: 4 Kwiecień 2011, 20:41   Icy Tower Portable - Nieoficjalny IT na PSP!

Icy Tower Portable jest stworzoną przeze mnie grą homebrew na PSP. Oczywiście nie jest identyczna, ale raczej ma w sobie jakąś cząstkę oryginalnego IT. Najnowsza i zarazem jedyna opublikowana wersja jest oznaczona numerkiem 0.10, jednak jest tak bezużyteczna, że nie polecam jej pobierać (ma tylko opcję skakania bez sensu po schodkach bez jakiegokolwiek naliczania punktów). Nowsza, nieopublikowana jeszcze wersja 0.20, która pojawi się w przeciągu od kilku dni do 2 tygodni będzie zawierała naliczanie punktów, menu, muzykę, efekty dźwiękowe, lepszą grafikę i opcję zmieniania postaci :) (większość jest już gotowa)

Autorzy:
Pomysł: Free Lunch Design
Grafika: Free Lunch Design (dzięki Debian za pomoc)
Dźwięk: Free Lunch Design
Programowanie: BlackCode Studio (czyli ja, kacperski1)

Linki:
Download 0.10 - Download
YouTube - Gameplay z nadchodzącej wersji 0.20
 
     
SaleiB 
Administrator


Wiek: 31
Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Kwiecień 2011, 21:07   

Po zniechęceniu do pobierania wersji 0.10 obejrzałem sobie tylko gameplaya z 0.20 (w sumie to nawet wygodniejsze ;) ).

Od razu rzuca się w oczy , że gra (układ schodków, fizyka) jest inna niż w oryginale. Czy to celowe działanie czy jednak będziesz dążył do tego żeby przyspieszenie i rozmieszczenie schodków były takie same jak w pierwowzorze? Osobiście uważam, że skoro zdecydowałeś się zapożyczyć tytuł oraz grafiki z Icy Towera na PC, to powinieneś zachować również zasady gry tam panujące. Albo użyć własnych grafik i stworzyć nową grę X-Jump'o-podobną.
_________________
IT 1.4/1.5 scores: Floor 1050 | Combo 525 | NC 783 | LC 521 | JS2 143 | JS3 62 | CC1 162 | CC2 261 | CC3 353 | CC4 448 | CC5 541 (Rank ****) źródło
 
  Profil FLD: 34 IT Code:
     
kacperski1
Hey, good!


Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 7
Wysłany: 5 Kwiecień 2011, 12:23   

Rozmieszczenie schodków oraz fizyka to nie celowe zabiegi. Schodki są generowane losowo, a fizyka to po prostu z góry ustalony czas lotu oraz spadania. Chciałbym jak najbardziej upodobnić grę do oryginalnego Icy Tower, jednak nie mam pojęcia, jak to zrobić. Ze względu na pewne ograniczenia techniczne w PSP (ekran ma rozdzielczość 480x272, czyli nieproporcjonalną co do tych znanych z PC) oraz na "braki w mojej wiedzy" odnośnie IT. Po prostu nie wiem, jak to zrobić, choć chciałbym :) Też uważam, że powinienem zachować zasady znane z oryg. IT, ale dla mnie fizyka, której używa Icy Tower (odbijanie od ścian itp.) jest swego rodzaju czarną magią :P Oczywiście będę się starał jak najbardziej je upodobnić ;)

Pozdrawiam i dzięki za komentarz :)
 
     
syo 
No way!



Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 1957
Skąd: Wrocław/Olsztyn
Wysłany: 5 Kwiecień 2011, 13:29   

Nie wypuszczaj jej jeszcze, dopracuj!
  Profil FLD: 91 IT Code:
     
SaleiB 
Administrator


Wiek: 31
Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Kwiecień 2011, 16:02   

kacperski1 napisał/a:
Chciałbym jak najbardziej upodobnić grę do oryginalnego Icy Tower, jednak nie mam pojęcia, jak to zrobić. (...) dla mnie fizyka, której używa Icy Tower (odbijanie od ścian itp.) jest swego rodzaju czarną magią :P


Fizyka w IT jest całkiem prosta, trudniejszą rzeczą może być sprawdzenie dokładnych wartości. Z moich obserwacji wynika że wygląda to następująco:

Najpierw ruchy horyzontalne. Przy wciśniętych strzałkach w bok postać przyspiesza bądź zwalnia z określonym przyspieszeniem, nazwijmy je A. Oprócz tego postać ma pewną bezwładność, a więc jak nie są wciśnięte strzałki w bok postać zwalnia z innym przyspieszeniem, nazwijmy je B. Odbicie od ściany powoduje po prostu zmianę kierunku poruszania się postaci (a używając poprawnego języka fizycznego to nie kierunku a zwrotu), bez zmiany jej szybkości (btw, chcąc się upewnić że tak właśnie jest pobiłem swój rekord we floor, dzięki ;) )

Kolejna rzecz to wysokość skoku. Podczas skoku postać ma pewna prędkość początkową, która moim zdaniem składa się z prędkości minimalnej (tzn takiej jaka występuje w przypadku gdy nie ma żadnej prędkości poziomej) plus prędkości wynikającej z szybkości ruchu poziomego (tutaj trzeba by znaleźć jaka jest między nimi zależność). Oprócz tego podczas lotu na postać cały czas działa przyspieszenie grawitacyjne, nazwijmy ja C ;)

Zauważyłem też, że w twojej wersji są zmienne różnice wysokości pomiędzy schodkami, czego w normalnym IT nie ma. Zmierzenie prawidłowej różnicy wysokości to banalna sprawa. Oprócz tego musisz ustawić odpowiednią długość schodków. Schodek składa się z 2 bloków bocznych i określonej ilości bloków środkowych. Ilości tych bloków na poszczególnych piętrach masz opisane na Wikipedii (ważne są wartości od wersji 1.3).

Tak więc podsumowując, potrzebujesz następujących informacji:
przyspieszenia A, B i C
prędkość początkową wyskoku
zależność prędkości początkowej wyskoku od prędkości poziomej
trochę wiedzy z dynamiki ;)
rozmiary schodków i odległości miedzy nimi

Skąd to wszystko wziąć?
No cóz, wiedzę z dynamiki najlepiej byłoby nabyć w szkole ;) Jeśli jednak jest to niemożliwe to zawsze możesz poszukać czegoś w internecie, potrzebnych jest jedynie kilka prostych wzorów. Długości schodków możesz sprawdzić wyciągając grafiki z dowolnej wersji Icy Towera (jest to gdzieś opisane na naszej stronie, ale pewnie sobie z tym już poradziłeś :) ).

Prędkości możesz mierzyć na przykład nagrywając ruchy postaci jakimś programem typu Fraps albo HyperCam z określoną liczbą klatek, następnie np w VirtualDub'ie mierzyć ile pikseli pokonała postać w określonej liczbie klatek, dzięki czemu będziesz mógł obliczyć potrzebne wartości przyspieszeń i upewnić się czy rzeczywiście moje założenia są dobre (bo mogą nie być, napisałem tylko jak wydaje mi się że jest :) ). Zależność prędkości początkowej wyskoku od prędkości horyzontalnej będziesz musiał pewnie zgadnąć, na podstawie kilku pomiarów.

Cytat:
Ze względu na pewne ograniczenia techniczne w PSP (ekran ma rozdzielczość 480x272, czyli nieproporcjonalną co do tych znanych z PC)


To akurat nie jest problem, bo oryginalna rozdzielczość IT to 320x240 , więc wystarczy dopasować proporcjonalnie szerokość do wysokości a szersze boki "zapełnić" szerszymi grafikami ścian wieży :)
_________________
IT 1.4/1.5 scores: Floor 1050 | Combo 525 | NC 783 | LC 521 | JS2 143 | JS3 62 | CC1 162 | CC2 261 | CC3 353 | CC4 448 | CC5 541 (Rank ****) źródło
 
  Profil FLD: 34 IT Code:
     
kubpica 
That's great!


Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 45
Wysłany: 10 Kwiecień 2011, 17:40   

Nom IT na PSP bardzo by się przydał bo nieraz mam ochotę pograć sobie w IT, a tak jakoś na kompie nie chce mi się odpalać bo znika on pod tymi wszystkimi innymi grami, aplikacjami.
Za to na PSP prawie wszystko co miałem poprzechodziłem więc chętniej bym sobie poskakał po wieży !

Na "przenośnej konsolce" czasami zagram też w Icy Tower Me. (dzięki emulatorowi Javy)
_________________

Przejście przez przepaść
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15