SzukajSzukaj  RegulaminRegulamin  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Forum Icy.pl Strona Główna  

Poprzedni temat «» Następny temat
[styl][UNML] Skoki po jednym schodku
Autor Wiadomość
Laura_x 
No way!



Wiek: 30
Dołączyła: 04 Sie 2005
Posty: 1412
Skąd: Sex City ;)
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 16:46   

no fakt, zle, dawno nie gralam, i nie pamietam tych wynikow, a na granmie to mam czasraczej rekreacyjnie, nie zawodowo,bo jak co niektorzy wiedza, dziecko mami troche4 zajeta tym jestemale postaram sie juz nie zostawiac was na rok ;) moze nie bedewpadacevryday ale co pare dni tak ;)
 
 
     
Gruby95 
That's great!


Wiek: 22
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 37
Wysłany: 16 Lipiec 2008, 21:54   Re: Wasze Rekordy 2

Kobold napisał/a:
Rekord: 315 UNML

Czy jest jakas zasada mowiaca o pobijaniu UNML o jeden schodek? :570:


Przecież na polskiej liście rekordów:
http://www.freelunchdesig...hp?topic=2577.0

Pisze że rekord unml jest 281
 
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 16 Lipiec 2008, 22:01   

Pobiłem 315 na wersji 1.2, nie 1.3. Wtedy UNML było łatwiejsze, ponieważ postać szybciej opadała na schodki przy jednopiętrowych skokach. Nie wiem, czy istniały jeszcze jakieś przyczyny, wypadałoby zapytać jakiegoś historyka IT. :)
 
     
_King_DareK_ 
Amazing!


Wiek: 24
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 101
Skąd: Domaniew
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 10:14   

UNML 281 :smile:
_________________
Floor- 1018, Combo- 531 (519 FML), Score- 287281, NML- 721, UNML- 281, 2u1d- 56
 
  Profil FLD: 10571
     
Klaud 
Fantastic!



Pomogła: 3 razy
Wiek: 25
Dołączyła: 20 Maj 2008
Posty: 472
Skąd: Mazańcowice/Kraków
Wysłany: 23 Czerwiec 2009, 12:29   

UNML (Singles in a Row) 271

Swoją drogą: każde Singles in a Row to UNML, to jasne. Ale czy każde UNML to Singles in a Row? Wczoraj dwukrotnie zdarzyło mi się, że nieco powyżej 200 schodka spadłam na niższy, ale kontynuowałam grę... nawet, gdy pobiłam rekord (z 260 na 265), to nie było to zaliczone. Właśnie z powodu upadku.
Wobec tego - czy zawsze było tak, że spadnięcie na niższy schodek dyskwalifikowało powtórkę, czy jest to novum?

Klaud_2710_271_0_UNML.itr
Pobierz Plik ściągnięto 446 raz(y) 6,08 KB

_________________
Piętra: 1053 || Combo: 403 || NML: 728 || UNML: 271 || NO-H2O: 611 || NO-H2O+Combo: 238 || CCC1: 169


 
  Profil FLD: 11954 IT Code:
     
mattirab 
Moderator



Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1200
Skąd: Kalisz
Wysłany: 23 Czerwiec 2009, 12:47   

W UNML spadać można o dowolną ilość schodków.
Klaud napisał/a:
każde Singles in a Row to UNML, to jasne.

Nie :) . Możesz zrobić przypuśćmy 200 skoków co jeden schodek, a później zacząć robić combosy. Wtedy będziesz mieć floor, no combo 200 i singles in a row 200, ale NML i UNML - 0.
Niestety kategorie wymyślone przez społeczność zostały pozmieniane przez Johana (podbnie z JC -> JS).
_________________
Hello me, it's me again.
Rekordy
Historia Icy Tower
Nasze Powtórki
 
  Profil FLD: 3803
     
Klaud 
Fantastic!



Pomogła: 3 razy
Wiek: 25
Dołączyła: 20 Maj 2008
Posty: 472
Skąd: Mazańcowice/Kraków
Wysłany: 23 Czerwiec 2009, 13:03   

Aaa! Faktycznie! Nie rozpatrzyłam przypadku, o którym wspomniałeś. Wynika to chyba z tego, że prawie zawsze kończę grę, jeśli podczas gry UNML lub NML zacznę robić kombosa. ;)

Dzięki.
_________________
Piętra: 1053 || Combo: 403 || NML: 728 || UNML: 271 || NO-H2O: 611 || NO-H2O+Combo: 238 || CCC1: 169


 
  Profil FLD: 11954 IT Code:
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 23 Czerwiec 2009, 13:39   

Klaud napisał/a:
czy zawsze było tak, że spadnięcie na niższy schodek dyskwalifikowało powtórkę […]?
mattirab napisał/a:
W UNML spadać można o dowolną ilość schodków.


Prawdopodobnie, lecz zasady UNML bywały kwestionowane. Na FLD miała kiedyś miejsce dyskusja, gdzie omawiano definicje UNML i NML. Poruszane kwestie dotyczyły AFAIR m. in. tego, czy FML-e powinny być traktowane jako NML-e i czy zasady UNML powinny zezwalać na to, aby gracz wykonał skok o 2 lub więcej schodków, pod warunkiem, że następnie zejdzie na wszystkie schodki, które tym samym ominął (o ile pamiętam argumentowano za tą poprawką do reguł tym, że podobno czasami wejście na 3 kolejne schodki zajmuje więcej czasu, niż wykonanie jednego, wysokiego skoku i zejście na schodki poniżej, a ponieważ manewr taki jest ryzykowny, zezwolenie na jego wykonywanie w UNML nie uczyni całej kategorii znacząco łatwiejszą). Może dyskutowano wtedy także o legalności samego schodzenia, nie pamiętam.

Cytat:
Niestety kategorie wymyślone przez społeczność zostały pozmieniane przez Johana (podbnie z JC -> JS).


W jakichś betach i NML było zmienione. Napisałem wtedy pracochłonny post o NML, ale uszczuplenie Workshopu ukryło go. :P

Cytat:
Wynika to chyba z tego, że prawie zawsze kończę grę, jeśli podczas gry UNML lub NML zacznę robić kombosa. ;)


To tłumaczy twoją liczbę quit games. ;)
 
     
Tongo 
Hey, good!



Wiek: 22
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Lipiec 2009, 20:17   

Pierwszy raz grałem w UNMLa i 219 :razz:
Niedługo 300 :mrgreen:

tongounml_2190_219_0.itr
Pobierz Plik ściągnięto 263 raz(y) 3,52 KB

_________________
Score: 38900
Combo: 187
Floor: 399
FML: 190
 
     
kuba98 
Sweet!


Wiek: 19
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 28
Wysłany: 16 Lipiec 2009, 21:11   

Tongo napisał/a:
Niedługo 300 :mrgreen:

Bez względu na to jak bardzo byś chciał, to tego nie osiągniesz, ponieważ po 4 dzwonku UNML daleko nie pociągniesz ;-) .
Hehe, zrymowało mi się :grin:

Żeby nie było OT, UNML 220 - LINK

Jeśli wypowiedź wnosi coś do tematu, tak jak ta, to nie ma ot :) / mattirab.
Ostatnio zmieniony przez mattirab 16 Lipiec 2009, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 10 Styczeń 2010, 17:18   

Shoutbox napisał/a:
x e [Dzisiaj 15:30] luki1025: jaka jest "granica" UNML?
x e [Dzisiaj 15:30] Vinyanov: 288. (...)


Chociaż w zasadzie możliwe jest, że zdobycie 288 jest niemożliwe. W końcu liczba różnych ziaren ułożenia schodków w powtórkach jest skończona i wynosi 65 536 (16^4, podając za ITRE).

Można by założyć, że jeśli tylko podczas wykonywania powtórki gracz musi puścić spację i zrezygnować z wykonywania RRML UNML (a prawdopodobnie granie RRML UNML jest podczas walki o 288 wymagane), to czyni to osiągnięcie tego wyniku niemożliwym (bo postać traci wymaganą 1/10 sekundy i tym samym nie zdoła go w ostatniej chwili dosięgnąć, czy coś podobnego). A jeśli tak, to prawdopodobnie można nagrać - powiedzmy - 1000 powtórek UNML i obliczyć, ile razy występuje w nich konieczność zrezygnowania z grania w stylu RRML (1 raz? 5 razy? 10 razy? itp.). Oczywiście taką grupę powtórek musiałby nagrać bardzo dobry gracz (bo umiejętności mają jednak znaczenie w UNML), aby w wyniku niewiedzy nie określił mylnie jakiejś sytuacji jako takiej, gdzie niezbędne było puszczenie spacji, choć w rzeczywistości można i należało było go uniknąć. Następnie na podstawie nagromadzonych w ten sposób powtórek i danych osobny skrypt ustaliłby, ile średnio razy wymagane jest podczas gry UNML odejście od stylu RRML i stwierdziłby, czy prawdopodobieństwo, że wśród tych 60 tysięcy różnych ułożeń jest to idealne, którego szukamy (i które nie wymaga go ani razu), jest niezerowe... Hmm.

Choć z drugiej strony może wyniki UNML z wersji 1.3 świadczą, że jednak jest to wykonalne, skoro te paręnaście rezultatów powyżej 280 w końcu w niej zdobyto...
 
     
Hubertoos649 
That's great!



Wiek: 20
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 36
Skąd: Pomorze
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 12:57   

Mój rekord UNML to 155 :/
_________________
IT 1.4 BEST SCORES: score 25871 combo 147 nml: 300 unml 60
 
     
szczoo17 
Wow!



Wiek: 21
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 98
Skąd: Z Kruszwicy
Wysłany: 3 Wrzesień 2010, 17:53   

Oto moje 276 UNML, którego nie wysłałem na noworoczny turniej (zachorowałem i zapomniałem :roll: ).

szczoo17_2760_276_0_FINITE.itr
Pobierz Plik ściągnięto 511 raz(y) 6,91 KB

 
 
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 3 Wrzesień 2010, 17:57   

Dodane. :)

(Dwie akcesje do listy w ciągu paru minut... jeśli tak pójdzie dalej, aktualizować trzeba będzie w cyklu dniowym, a nie na bieżąco, by się nie przemęczyć ;) ).
 
     
szczoo17 
Wow!



Wiek: 21
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 98
Skąd: Z Kruszwicy
Wysłany: 3 Wrzesień 2010, 18:00   

Ale ująłeś mi 3 piętra :razz:
 
 
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 3 Wrzesień 2010, 18:04   

:o

Tylko czekać, aż pomylę 1.3 z 1.4. Poprawione.
 
     
Pirochemik 
Splendid!



Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 531
Skąd: Iława/Warszawa
Wysłany: 5 Wrzesień 2010, 08:10   

Vinyanov napisał/a:
16^4, podając za ITRE
Właśnie wczoraj o tym pomyślałem, od teraz wiadomo będzie, kiedy co najmniej gramy drugi raz w ten sam rozstaw schodków:) myśle, że teraz w 1.3 mógłbym rozwalić algorytm generujący nr rozstawienia, niestety w 1.4 to nie działa:)
_________________
1.3| FLOOR 1825 | SCORE 642454 | COMBO 787 | NML 1234 |
1.4| FLOOR 1577 | SCORE 468302 | COMBO 679 | NML 1126 |

Polska Lista Top Ten
 
 
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 7 Wrzesień 2010, 17:24   

Pirochemik napisał/a:
Vinyanov napisał/a:
16^4, podając za ITRE


Właśnie wczoraj o tym pomyślałem [...]


Uff, dopiero teraz zauważyłem, że w poprzedniej wiaodmości jest błąd. :D

Dlaczego mi tego nie wytknęliście? ;)

Ułożeń schodków nie musi być wcale 16^4 czyli 2^16, bo przecież mogą one być generowane w oparciu także o jakiekolwiek inne dane zawarte w powtórce. Sama nazwa "seed" (ziarno, które potrzebuje dodatkowych składników, by wzrosnąć) to sugeruje. Przykładowo, na ułożenie schodków może wpływać także np. podpis gracza albo liczba zdobytych w powtórce pięter, itp. Zatem to, że można osiągnąć UNML 288 jest w zasadzie pewne.
 
     
Pirochemik 
Splendid!



Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 531
Skąd: Iława/Warszawa
Wysłany: 8 Wrzesień 2010, 21:51   

każde ułożenie ma swoj schemat i bardziej pewne jest, że zrobienie 288 jest całkowicie niemożliwe. Racja, nie musi ich być tyle, może być mniej... a jednak każde ręczne generowanie działało. Dlatego przypuszczam, że wariacje z powtórzeniami wciąż działają :)

PS Dla porównania i ciekawostki, kombinacji w kodzie genetycznym jest 2^3000 :) (mniej więcej tyle naliczyłem)

PS2, to nie zależy od liczby pięter uzyskanych przez gracza, można to sprawdzić. Jedyne co może ograniczać liczbę rozstawień, to to, że każda liczba generowana jest oddzielnie;)
_________________
1.3| FLOOR 1825 | SCORE 642454 | COMBO 787 | NML 1234 |
1.4| FLOOR 1577 | SCORE 468302 | COMBO 679 | NML 1126 |

Polska Lista Top Ten
 
 
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 8 Wrzesień 2010, 23:04   

Pirochemik napisał/a:
acja, nie musi ich być tyle, może być mniej...


A dlaczego nie więcej?

Pirochemik napisał/a:
to nie zależy od liczby pięter uzyskanych przez gracza


No, nie wyłącznie... Ale nie widzę przeszkód, by tego typu wartość nie była cząstką składową tej procedury... (Teoretycznie).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16