SzukajSzukaj  RegulaminRegulamin  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Forum Icy.pl Strona Główna  

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Vinyanov
18 Październik 2009, 12:13
Pomoc dla new
Autor Wiadomość
IcyManiak
Yo!

Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 1
Wysłany: 1 Październik 2009, 19:19   Pomoc dla new

Witam.

Jestem nowym graczem Icy Tower`a , zacząłem w to grać.. dzisiaj , znajomy mi polecił tą grę, i tu rodzi się parę moich pytań .

1 ) Combo , chodzi mi o robienie comba, jakie kombinacje klawiszy trzeba zrobić aby uzyskać combo ? np : ten fikołek ??

2 ) Floor - O co z tym chodzi ?

3 ) Czy dostępna jest tylko jedna postać ?


Nie śmiejcie się... :o
 
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 1 Październik 2009, 20:41   

IcyManiak napisał/a:
Witam.

Jestem nowym graczem Icy Tower`a , zacząłem w to grać.. dzisiaj , znajomy mi polecił tą grę


Witamy i my ciebie. :) Cieszę się, że już po jednym dniu gry uznałeś, że jesteś "maniakiem". ;)

IcyManiak napisał/a:
tu rodzi się parę moich pytań


Jasne, zadawaj. Z góry tylko uprzedzę, że na tym forum od tworzenia pojedynczych wątków dla wielu różnych problemów milej widziane jest utworzenie osobnych tematów dla każdego pytania, które mógłbyś chcieć zadać. (O ile, oczywiście, każde z tych pytań nie powinno raczej trafić do innego, istniejącego już tematu). A więc ten temat zostanie zamknięty po paru tygodniach, gdy wszystkie wątpliwości w nim wyrażone zostaną już rozwiane (to nic osobistego, po prostu forum jest wtedy bardziej uporządkowane).

IcyManiak napisał/a:
1 ) Combo , chodzi mi o robienie comba, jakie kombinacje klawiszy trzeba zrobić aby uzyskać combo ? np : ten fikołek ??


Kombosy w Icy Tower nie zależą od wciskanych klawiszy samych w sobie, ale od tego, jakie sekwencje skoków będziesz wykonywał podczas gry. Polecam Wikipedię, sekcja o kombinacjach i punktacjach. A w kwestii "fikołków" - nazywane są raczej "skokami obrotowymi" lub "cartwheelami" i powstają tylko wtedy, gdy postać nabierze przed skokiem wystarczającej prędkości, by przeskoczyć 5 schodków jednocześnie (czasami można wykonać skok obrotowy i skoczyć tylko o 4 piętra, ale nieczęsto i raczej przypadkiem). Od tego, czy dany skok będzie skokiem obrotowym czy nie nic nie zależy: to tylko efekt uboczny, wizualny.

Cytat:
2 ) Floor - O co z tym chodzi ?


Floor to po polsku schodek wieży. :P Wysoki "floor" to znaczy wysoka liczba zdobytych pięter. :P

Chociaż, tak jak zauważyłem to w artykule na Wiki, sformułowanie "schodek wieży" jest w zasadzie niezbyt szczęśliwe. Bo czym właściwie jest "schodek"? Według Słownika języka polskiego PWN "schodek" jest to synonim słowa "stopień". A stopnie mają nie całe budowle (np. wieże), ale raczej pojedyncze schody lub klatki schodowe. A więc ten związek frazeologiczny powinien raczej brzmieć "schodek (lub stopień) schodów (lub schodków)".

A "floor" dosłownie znaczy "piętro". Nawiasem, tutaj też Polacy postanowili przetłumaczyć dany wyraz dosłownie, chociaż w kontekście Icy Tower tłumaczenie to wcale się nie sprawdza. "Piętro" oznacza przecież "kondygnację", "poziom budynku". A Harold, skacząc po wieży, nie zdobywa przecież coraz to nowych kondygnacji, ale po prostu nowe szczeble schodów (nie wnikamy tutaj, skąd bierze się dysproporcja pomiędzy wzrostem postaci a rozmiarem schodków: czy Harold jest karłem, czy wieża jest przeznaczona dla olbrzymów). Zatem pojęcie "piętra" (funkcjonujące także jako tłumaczenie słowa "floor") powinno zniknąć, a w jego miejsce wkroczyć pojęcie, np., "poziom" (także istniejące w tym rozumieniu w Internecie, ale jednak o wiele mniej popularne). Mówiąc o "poziomie" mówilibyśmy o najmniejszej mierzalnej "jednostce wysokości" w Icy Tower, którą może osiągnąć dany gracz.

Chociaż... Hej, a może jednak i termin "piętro" jest prawidłowy, a to "schodek" (ew. "stopień") jest terminem zupełnie nietrafionym? Bo jak w końcu wyobrazilibyśmy sobie wieżę, gdyby istniała naprawdę? Ja zawsze myślałem, że wygląda ona tak, iż ze ścian cylindrycznej budowli wystają tu i ówdzie na parędziesiąt centymetrów bloki kamienne (lub drewniane, metalowe, itd.), na które postać może wskakiwać i po których może biec. Oprócz tego istotne było dla mnie zawsze to, że ułożone są tak, iż na jednym poziomie (tzn. na jednej, określonej wysokości) na całym obwodzie wieży ze ściany sterczy tylko jeden taki blok, jak również to, że w w całej wieży za całą, odrębną i funkcjonalną "kondygnację" możemy uznać tylko schodki podłużne (występujące co 50. piętro), ponieważ obejmują swoim biegiem przestrzeń dookoła całego jej obwodu. Schodki podłużne byłyby to "galerie", być może widokowe, biegnące dookoła całej wieży (chociaż z drugiej strony - gdyby faktycznie tak było, to w jaki sposób Harold mógłby na nie wskoczyć z pięter poniżej, skoro technicznie rzecz mówiąc zawsze blokowałyby mu drogę? może pokrywają się tylko z połową obwodu wieży i są raczej w kształcie półksiężyca?... zresztą to nieważne). W takim przypadku przekrój wieży liczyłby sobie pewnie ledwie kilka metrów.

Ale teraz zauważyłem, że Icy Tower pozwala też wyobrażać je sobie inaczej. Wyobraźcie sobie, że Harold jest normalnego wzrostu człowiekiem (choć nadal o dosyć nietypowych proporcjach :P ), który jednak może za jednym zamachem wyskoczyć na paręnaście metrów wzwyż. A teraz pomyślcie, że pojedynczy "floor" to wcale nie stopień w klatce schodowej, ale raczej całe piętro wieży (na którym kiedyś, dawno temu, znajdowały się pomieszczenia, umeblowanie, na którym leżały dywany, skóry, klepki, parkiety itp.), tyle że wykonane z różnych materiałów. Otóż ponieważ wieża jest budowlą starożytną, a stoi w surowym klimacie, z wiekiem poszczególne jej piętra uległy zmurszeniu, wykruszeniu itp. Z tego powodu z poszczególnych jej pięter pozostały tylko pojedyncze metry kwadratowe, czyli to, co dzisiaj uznajemy za "schodki". Są one połączone ze ścianami wieży tylko fragmentami konstrukcji i lin nośnych, jakimiś spróchniałymi belkami, zbrojeniami itp. elementami, przez które Harold może spokojnie przeskoczyć, ale nie może się na nich zatrzymać (w przeciwieństwie do samych "pięter"). Dlatego właśnie, chociaż niegdyś "piętra" rozciągały się na całą szerokość wieży, dzisiaj wskoczyć i utrzymać się można tylko na określonej ich powierzchni (co w grze oddane jest poprzez to, że nie rozciągają się na całą szerokość wieży, oprócz nielicznych zachowanych schodków podłużnych). Co sądzicie o czymś takim?

To drugie rozumienie Icy Tower wymagałoby od nas, byśmy założyli, że wieża liczy sobie może z paręnaście metrów w przekroju. Szkoda, że promocyjna ilustracja Icy Tower 1.4, której część umieszczono w grafice tła w serwisie icytower.com sugeruje, że to moja pierwsza i pierwotna interpretacja jest prawidłowa, a właściwym tłumaczeniem "floor" jest jednak "schodek", nie "piętro". Oprócz tego trudno w niej byłoby zrozumieć, dlaczego schodki 700+ w 1.4 są złożone z pojedynczych elementów instalacji hydraulicznej (rury...), skoro teoretycznie ich wysokość powinna wynosić ok. 2 metrów. Chociaż - może i takiej grubości hydraulika czasami gdzieniegdzie występuje...

Tak czy inaczej, polskiej terminologii Icy Towerowej zdecydowniae przydałaby się rewizja. ;)

Cytat:
3 ) Czy dostępna jest tylko jedna postać ?


Nie, z samą grą dostarczane są o ile pamiętam trzy, a pewnie z trzy tysiące nowych możesz znaleźć w Internecie. ;) Instrukcje dotyczące instalowania postaci możesz znaleźć w pliku characters\characters.txt. Polecam icytower.cz i download.icy.pl.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14