SzukajSzukaj  RegulaminRegulamin  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Forum Icy.pl Strona Główna  

Poprzedni temat «» Następny temat
Minigry
Autor Wiadomość
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 21 Grudzień 2009, 22:40   

Cytat:
http://www.giercownia.pl/...a_pilotow_f_16/


...nietypowa gra. Postawiłem sobie dwa cele - najpierw 20, później 21 sekund - i strawiłem półtorej godziny na ich osiąganiu. Najpierw przyszła świadomość, że najbardziej powinienem wystrzegać się podłużnego prostokąta poziomego (spostrzeżenie słuszne, ale oczywiście mało istotne). Później zauważyłem, że figury poruszają się stale tym samym rytmem (wiem, to wszystko oczywiste - mówię o tym tylko po to, abyście zobaczyli, jak powoli myślę).

Ale klucz zauważyłem dopiero pod koniec posiedzenia. Otóż cechą charakterystyczną rozgrywki tej gry jest to, że posiada ona etapy łatwe i trudne, tj. takie, w których kwadrat może umknąć przed prostokątami na wiele różnych sposobów, ale i takie, w których praktycznie zawsze utyka on i zostaje przez nie najechany w dokładnie tym samym momencie i punkcie ekranu. I dopiero to uprzytomniło mi, że należy ją rozwiązywać w sposób sekwencyjny, podzielony na etapy. Otóż gracz powinien prowadzić kwadrat określonymi, stałymi - tj. zapamiętanymi na stałe - ścieżkami tak długo, jak to tylko możliwe. Powinien przy tym unikać zbędnych poruszeń i jak najczęściej skrywać go w zakątkach pola gry. Ale oprócz tego gracz powinien również zapamiętywać, jakie momenty są dla niego na tej trasie najtrudniejsze, najbardziej niebezpieczne, kryzysowe.

Kiedy na takie momenty gracz natrafi, musi oczywiście zacząć opracowywać strategie przeprowadzenia go przez nie, tj. określone sekwencje ruchów o określonej prędkości, a następnie wprowadzić je w życie. Opracowywanie to może wymagać wielokrotnego docierania do danego problematycznego punktu i wyszukiwanie najlepszego rozwiązania przez parę prób z rzędu, co jest interesujące. Później jednak gracz zawsze musi powrócić do ostrożnego przemieszczania kwadratu, opartego na podążaniu zapamiętanymi trasami i przesuwaniu go w kolejne akurat chwilowo wolne od prostokątów obszary planszy. A zatem, pomimo tych chwilowych momentów ekscytacji polegających na rozwiązywaniu trudnych, sprawiających problemy momentów rozgrywki, gra ta w dużym stopniu polega na działaniach rutynowych. Ja ustanowiłem w niej swój ostatni rekord dopiero wtedy, gdy zapamiętałem poszczególne punkty, do których kwadrat powinien trafiać w poszczególnych jej sekundach, i okresy, przez jakie powinien tam pozostać. Zatem ta gra nie jest czystą zręcznościówką, ale nie jest także czystą pamięciówką. Jest hybrydą.

:/

:/
 
     
Klaud 
Fantastic!



Pomogła: 3 razy
Wiek: 25
Dołączyła: 20 Maj 2008
Posty: 472
Skąd: Mazańcowice/Kraków
Wysłany: 30 Grudzień 2009, 21:57   

Poszukiwacz złota

Wkręcające. Rekord: 22 poziom, 47385 punktów. ;)
_________________
Piętra: 1053 || Combo: 403 || NML: 728 || UNML: 271 || NO-H2O: 611 || NO-H2O+Combo: 238 || CCC1: 169


 
  Profil FLD: 11954 IT Code:
     
petr 
Administrator



Wiek: 27
Dołączył: 17 Kwi 2004
Posty: 1665
Skąd: Dąbrowa Górnicza / Kraków
Wysłany: 27 Wrzesień 2010, 01:43   

mattirab napisał/a:
http://www.kazdy-moze-przegrac.pl/
Wpisujcie swoje wyniki!
Zajebiste :>
O wiele lepsze od tych kampanii z udziałem pana Karmela...
Potem były tylko cytaty na bashu, w stylu - stoję w korku od godziny, a tu Kamel na plakacie z tekstem - "jedziesz szybciej niż myślisz!" ... ;x
Tojeczek napisał/a:
http://www.giercownia.pl/...a_pilotow_f_16/
Świetne! :D Ale wciąż myślę że chodzi tu bardziej o zapamiętanie algorytmu poruszania się niebieskich prostokątów niż o zręczność :(
*czyta analizę gry Vina*
Hmm.. Sam grałem w sumie jakieś 30sekund więc na pewno nie będę Ci zaprzeczał... Coś w tym jest.
Najwięcej w tym, że w większości są to sytuacje rutynowe - zapewne właśnie tego wymaga się od pilotów, by ani na chwili nie tracili skupienia, nawet gdy jest to tylko nudny lot nad polami :) (o ile ta gra ma naprawdę cokolwiek wspólnego z lotnictwem)
_________________
score 217671 | floor 727 | combo 461 || NML/FML 493 | CCC1 150
 
  Profil FLD: 761 IT Code:
     
kuboswirtuos 
Yo!

Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 4
Skąd: chyba żartujesz
Wysłany: 6 Październik 2010, 18:07   

ja gram tylko w IT i Alex 4 :[
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 13