SzukajSzukaj  RegulaminRegulamin  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Forum Icy.pl Strona Główna  

Poprzedni temat «» Następny temat
1.5.2 i 2.0
Autor Wiadomość
Inks
Sweet!



Wiek: 29
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 16
Skąd: przeszłość
Wysłany: 9 Czerwiec 2012, 23:27   1.5.2 i 2.0

Mam ochotę jeszcze popisać, a także wyobrażać sobie, że ktoś się ucieszy, kiedy zobaczy jeszcze jeden nowy post w Icy Tower. (A także perdifnie przyznać, że wiem, że powinienem to napisać jako newsa (*sprawdza* ha, mam jeszcze dostęp...).

Nowości z FLD:

- Nowe forum FLD (freelunchdesign.com/forum). (Stare forum: freelunchdesign.com/smf.archived).
- Muskedunder funkcjonuje teraz pod nazwą Free Lunch Design (freelunchdesign.com/muskedunder-interactive-becomes-free-lunch-design, muskedunder.com).
- I w ogóle, nowa strona FLD (freelunchdesign.com).

I najważniejsze:

- Tworzy się 1.5.2. To znaczy, że będą istniały dwa IT 1.5.2? To byłoby dość interesujące do ujęcia w tabelce z wersjami na Wiki, gdybym ten artykuł jeszcze uaktualniał...
- I 2.0. (Kiedy "pisałem" o tym w shoutboksie, nie pamiętałem/nie byłem pewien, czy ktokolwiek inny wspomniał o tym gdziekolwiek w Internecie, stąd moja rezerwa przed wspominaniem o tym wprost w postach tu na forum - dopiero pisząc tu teraz o 1.5.2 zobaczyłem, że JB wspomniał i o 2.0).

Ach, Sblam! mnie nie lubi. Linki do wszystkiego prócz najważniejszego więc w postaci tekstowej.
Ostatnio zmieniony przez Inks 9 Czerwiec 2012, 23:48, w całości zmieniany 11 razy  
 
     
bartekwalasek 
Hey, good!


Wiek: 25
Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 5
Skąd: Icy Tower
Wysłany: 5 Lipiec 2012, 18:47   

Wygląda na to, że Icy Tower 2.0 ruszy już nawet w tym roku
_________________
Gracz Icy Towera
 
     
Inks
Sweet!



Wiek: 29
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 16
Skąd: przeszłość
Wysłany: 21 Wrzesień 2012, 20:35   

...
Ostatnio zmieniony przez Inks 21 Wrzesień 2012, 21:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
quibabelba1988 
Yo!

Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 1
Skąd: Trzciel
Wysłany: 4 Lipiec 2014, 10:45   

ruszył :/
_________________
reklama w Internecie
 
     
ktoś z Upjers 
Wow!



Wiek: 101
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 99
Skąd: Bezludna Wyspa
Wysłany: 12 Lipiec 2014, 09:53   

Mam pytanie - kiedy wyjdzie na komputery najnowsza wersja Icy Tower 1.6? Kiedy twórcy ją w ogóle zrobią?
 
     
krecha1 
Amazing!



Wiek: 21
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 124
Skąd: Tarnów
Wysłany: 12 Lipiec 2014, 22:49   

ja nic nie słyszałem żeby miała wyjść jakaś nowa wersja
_________________
... a entropia rośnie
 
     
ktoś z Upjers 
Wow!



Wiek: 101
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 99
Skąd: Bezludna Wyspa
Wysłany: 19 Lipiec 2014, 06:40   

Cytat:
ja nic nie słyszałem żeby miała wyjść jakaś nowa wersja

Więc na to czekam. Ale ile?
 
     
syo 
No way!



Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 1957
Skąd: Wrocław/Olsztyn
Wysłany: 23 Lipiec 2014, 22:46   

ktoś z Upjers napisał/a:
Cytat:
ja nic nie słyszałem żeby miała wyjść jakaś nowa wersja

Więc na to czekam. Ale ile?


Nie ma opcji - Icy Tower zakończył się na wersji 1.5.2 na PC i 2.0 na Smartfony. Tyle niewykorzystanego potencjału...
  Profil FLD: 91 IT Code:
     
ktoś z Upjers 
Wow!



Wiek: 101
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 99
Skąd: Bezludna Wyspa
Wysłany: 24 Lipiec 2014, 09:39   

Czyli już IT zeszło na psy? Teraz to są czasy League of Legends, Wiedźmina itp. (...)
 
     
Wywłos
Sweet!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 28
Wysłany: 24 Lipiec 2014, 18:34   

syo napisał/a:
Icy Tower zakończył się na wersji 1.5.2 na PC i 2.0

syo napisał/a:
zakończył się


Citation needed.

Czy to certitude, czy też conjecture, syo?

syo napisał/a:
Tyle niewykorzystanego potencjału...


Being a visionary dies hard, doesn't it? ;)


Nawiasem mówiąc, istotnie, można by powołać się na liczbę wersji mobilnych (tj. komercyjnych) Icy Tower w argumentacji, aby Johan uwolnił źródło linii na PC (bo już to jego biznesowi zaszkodzić znacząco nie może). Chociaż z http://mini.johnbeak.cz/junk/itjs-viny-20140516/ , czy to jeszcze w ogóle potrzebne? RaMM już zrobił, co trzeba.
Ostatnio zmieniony przez Wywłos 24 Lipiec 2014, 20:45, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
ktoś z Upjers 
Wow!



Wiek: 101
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 99
Skąd: Bezludna Wyspa
Wysłany: 25 Lipiec 2014, 10:01   

Takie mogłyby być zmiany w porównaniu z 1.5 w wersji Icy Tower 1.6

(od lewej: Ranga, wymagane piętra, kombo, CC1, NML)
F 10
E 25
D 50 - 5 - 50
C 100 - 7 - 55
B 150 - 15 - 65
A 200 - 25 - 75
* 250 - 35 - 85 - 100
** 300 - 50 - 95 - 150
*** 400 - 60 - 100 - 200
**** 500 - 70 - 105 - 250
***** 600 - 85 - 115 - 300
****** 700 - 100 - 125 - 400
******* 800 - 140 - 135 - 500
******** 1000 - 200 - 145 - 600
********* 1500 - 500 - 155 - 800
********** 2100 - 800 - 170 - 1500

Nowe napis za kombo:
YOU'RE A HARDCORE:
Trzeba zrobić min. 500 kombo

Nowa funkcja w Custom mode:
Clock: (s) 15, 30, 45, 60, 90
(czyli ile zegar ma się obracać, by zwiększyła się prędkość (nie dotyczy ostatniej prędkości)

Nowa postać w domyślnym menu(z telefonu - jakiś Ken tam był)

Rekordy: podział Top Score No Combos na NML i UNML.

No proszę, zróbcie tę wersję 1.6.
 
     
Wywłos
Sweet!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 28
Wysłany: 25 Lipiec 2014, 16:21   

ktoś z Upjers napisał/a:
2100 - 800 - 170 - 1500


Myślę, że trudniej zdobyć 2100 piętro niż kombo 800. A CCC1 170 to chyba zbyt wysoki wymóg -- jest w okolicach rekordu światowego, czy nie?

ktoś z Upjers napisał/a:
Clock: (s) 15, 30, 45, 60, 90


Ciekawsza byłaby już np. opcja "upłynnienia" zegara, tj. aby prędkość zwiększała się stopniowo, nie skokowo.

ktoś z Upjers napisał/a:
Rekordy: podział Top Score No Combos na NML i UNML.


Top Score No Combo = Floor * 10.

Cytat:
Nowa postać w domyślnym menu(z telefonu - jakiś Ken tam był)


Prawda! Te postacie z IT Mobile itp. nie są kanoniczne w tym sensie, że nie były dostępne w żadnej wersji ITPC, ale są w pewnym sensie kanoniczne przez to, że są aliteracyjne. Pełna ich lista to byłoby... Niech wyszukam...

Harold the Homeboy, Disco Dave, Rick Recruit, Skating Scott, Wild Wendy, Jungle Jane z 1.5 (czy okolic). Nawiasem, ta ostatnia (i przedostatnia też) to chyba przykład szwedzkiej poprawności politycznej... czarnoskóra kobieta. Po co? Kultura Icy Tower to kultura zachodnia, biała.
Ostatnio zmieniony przez Wywłos 25 Lipiec 2014, 16:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
syo 
No way!



Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 1957
Skąd: Wrocław/Olsztyn
Wysłany: 31 Lipiec 2014, 19:32   

Wywłos napisał/a:
Citation needed.

Czy to certitude, czy też conjecture, syo?


Z mojej strony wyraźny certitude, przynajmniej jeśli chodzi o wersje gry na PC.

Wywłos napisał/a:
RaMM już zrobił, co trzeba.


Wow, nieźle. Właściwie to nie wiedziałem, że gość jeszcze żyje, ale widać że ma się dobrze. :)
Czy idąc tym tropem nie możnaby było zrobić onlinowej wersji, gdzie replaye nie były by potrzebne? Jak myślisz, Vi.. Wywłos? ;)

Wywłos napisał/a:
Being a visionary dies hard, doesn't it?


No risk, no fun. ;) Chociaż Street Fighter x Tekken udało mi się przewidzieć. :)
  Profil FLD: 91 IT Code:
     
Wywłos
Sweet!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 28
Wysłany: 2 Sierpień 2014, 00:08   

syo napisał/a:
Właściwie to nie wiedziałem, że gość jeszcze żyje, ale widać że ma się dobrze. :)


Na rammichael.com widać, że jest dość aktywny, chociaż jego projekty są dość wątpliwej, ech, przydatności (program do automatycznego odznaczania pól zgody na instalację dodatkowych opcji w instalatorach? seriously?). Ale może jego działalność Icy Towerowa i inna widoczna -- trainery itd. -- to tylko poboczny, domowy zakres jego programowania.

syo napisał/a:
Wow, nieźle.


Główną zaletą tej wersji jest budowa oparta o zdarzenia. Bardzo łatwo można podłączyć jakieś zachowanie gry (np. wyświetlenie nagrody albo sprawdzenie, czy przypadkiem właśnie nie ugrano Royal Flush Combo) pod zdarzenie, np., onCombo, albo wyświetlenie napisu i odtworzenie dźwięku pod zdarzenie onGameOver, albo sprawdzenie, czy przypadkiem nie pobito rekordu w piętrach pod zdarzenie "onFloor" (na każdym piętrze sprawdź, czy bieżące piętro = twój rekord + 1). Liczbę zdarzeń ogranicza tylko wyobraźnia -- można z łatwością utworzyć zdarzenie "onJump", "onLanding", "onFloorChange" (to nie to samo co "onLanding"!), "onToppingTrajectory", "onFloorTypeUnlocked", "onCharacterFrameChange", "onCombo" (w oparciu o które, wraz z "onFloor", można wbudować w grę np. wsparcie dla JS2 i JC2), itp... Nawet obsługa powtórek jest w tej wersji oparta o zdarzenie "onFrame", wywoływane co każdą klatkę (co każdą klatkę z powtórki pobierana jest jedna klatka bieżącego makra).

(W skrócie: chodzi o to, że wzbogacać (a także odchudzać) grę o nowe funkcje jest bardzo łatwo, bo polega to wyłącznie na dodaniu w osobnym pliku kodu "wypatruj, czy zajdzie to-a-to, a jeśli tak, to zrób tamto-a-tamto" (uznaj, że w grze nagrano wynik w kategorii x, wyświetl to, odtwórz tamto, zmień klatkę postaci, sfinalizuj kombosa, itp.) W ten sposób gracze mogliby rozszerzać IT o np. nowe komunikaty od gry, nowe auto-zapisywanie powtórek, różne automatyczne zachowania (np., off the top of my head, automatyczną zmianę postaci w zależności od tego, ile już grasz).

No nic. Porozmawiaj z JB, jeśli cię to ciekawi -- ja niestety nie jestem ostatnio w formie. Ale JB np. wie o takim pomyśle, jak wyodrębnienie obsługi kategorii Icy Tower jako pobieralnych dodatków do gry, tak, że można pobierać "category packs", które automagicznie rozszerzą grę o np. szereg secondary categories, zarówno pod kątem wyświetlania wyników po game over, jak i wbudowanych list rekordów, automatycznego zapisywania powtórek, HUDs (head-up displays, wyświetlania wyników w danej kategorii podczas gry), oraz wszystkiego innego. (Keyword: "register_category(category)"). Jeśli miałbyś z kimś rozmawiać o rozwoju IT, to z nim.

(W skrócie: chodzi o to, by "gra sama w sobie" była kompletnie "category-agnostic", by nie zawierała obsługi absolutnie żadnych kategorii, a by gracz sam decydował, ile kategorii ma obsłużyć -- może wcale, może kanoniczne Floor-Score-Combo, może także i rodzinę "JS/JC" oraz "CCC", a może w ogóle jakąś ich dziwną kombinację. A także aby mógł tworzyć (i udostępniać) swoje własne "category packs" (np. na potrzeby jakiegoś specyficznego turnieju w specyficznej kategorii). A także aby mógł wymyślać (programować obsługę) własnych kategorii, choćby najbardziej wymyślnych, typu RMLNMLCCCWMWTFBBQ albo "ile razy skoczę tak, że po wylądowaniu na schodku w przeciągu 500 klatek podskoczę dwa razy mid jumpem, raz lo jumpem, a później odbiję się trzy razy od lewej ściany, wykonam cartwheela, i wykonam sekwencję RRML" -- które automatycznie, natychmiast po zaprogramowaniu i "zarejestrowaniu", "dostawałyby" własną listę rekordów, własne auto-zapisywane powtórki, itp. To jest zupełnie wykonalne. Modułowość. Oparta o zestaw kilkunastu-kilkudziesięciu "bazowych" zdarzeń gry, takich jak "onCombo" czy "onLanding", modułowość. Hard-code nothing.)

...Żałuję, że tyle już bezpowrotnie pozapominałem. ;( Generalnie chodziło o to, że każda kategoria Icy Tower ma podobną strukturę: szereg zdarzeń (opadnięć na schodek, kombosów, uderzeń zegara, odbić od ściany, ...), które mieszczą się w pewnym okresie cechującym się jakimś binarnym stanem (np. stałym wciskaniem spacji, stałym nie wykonywaniem odbić od ściany, tym, że pomiędzy dwoma opadnięciami minęła mniej niż sekunda, ... ). Jeśli dany stan się kończy, to wynik w danej kategorii jest albo zupełnie unieważniony, albo po prostu się kończy (jeśli w grze RRML przestajemy wciskać spację, to albo RRML = 0, albo RRML = tyle, ile zdążyliśmy do tego momentu uskoczyć, zależnie od definicji -- może być albo tak albo tak -- w społeczności Icy Tower po prostu przyjęło się, że wtedy RRML = 0, bo w istniejących wersjach IT tylko z tym założeniem można zweryfikować wynik). Co więcej, jednostki wyników są także highly arbitrary, because e.g. combo can be measured in # of floors travelled, but also in # of floor landings involved just as easily... it's all a matter of convention... I tak dalej... I po prostu trzeba to wszystko uogólnić, uabstraktyzować, w diabły, co bardzo chciałbym kiedyś zrobić. No nic. Nie nudzę.

(Edit #12, liczę, że ostatni: o kategoriach w Icy Tower można napisać pracę naukową ;) ).

Umyślnie tyle uwagi należy poświęcić kategoriom, bo stanowią one crux Icy Tower i trzeba ułatwić i upełnić ich obsługę i tworzenie tak bardzo, jak to możliwe.

syo napisał/a:
Czy idąc tym tropem nie możnaby było zrobić onlinowej wersji, gdzie replaye nie były by potrzebne?


Oczywiście! Jeśli ITJS miałoby popchnąć kogoś do rozwinięcia go w pełnoprawną grę, ograniczenie stanowi tylko... znalezienie dobrego programisty. ;) Z przyjemnością bym poprogramował dla wolnego (free software) IT, gdybym mógł. Może spróbuj zaangażować Jacoba?

Cytat:
Jak myślisz, Vi.. Wywłos? ;)


Zwij mnie "V". ;)
Ostatnio zmieniony przez Wywłos 2 Sierpień 2014, 01:16, w całości zmieniany 16 razy  
 
     
Wywłos
Sweet!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 28
Wysłany: 7 Sierpień 2014, 17:53   

Wywłos napisał/a:
Harold the Homeboy, Disco Dave, Rick Recruit, Skating Scott, Wild Wendy, Jungle Jane


Zapomniałem o kilku! (A raczej znalazłem, z dozą szczęścia, ich nazwy).

http://jsbin.com/posoxibi/1
 
     
ktoś z Upjers 
Wow!



Wiek: 101
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 99
Skąd: Bezludna Wyspa
Wysłany: 27 Sierpień 2014, 21:06   

Odnośnie rankingu postanowiłem zmienić go, max. klasą byłoby 9*, a nie 10* (dlatego, gdyż 9* ustawione w pewnym kształcie tworzą kwadrat):
Ranga Wymagania (od lewej)
Floor Combo CC 1 NML
F 10
E 50 - 4 - 50
D 100 - 7 - 55
C 150 - 15 - 60
B 200 - 25 - 70
A 250 - 35 - 75 - 100
* 300 - 50 - 80 - 150
** 400 - 70 - 90 - 200
*** 500 - 100 - 100 - 300
**** 600 - 140 - 110 - 400
***** 700 – 200 – 120 - 500
****** 800 - 300 - 130 - 600
******* 1000 - 450 - 140 - 700
******** 1500 - 650 - 150 - 1000
********* 2050 - 1000 - 160 - 1500
 
     
Pupułka
Hey, good!


Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 8
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 10:05   

ktoś z Upjers napisał/a:
dlatego, gdyż 9* ustawione w pewnym kształcie tworzą kwadrat


Innymi słowy, ponieważ liczba 9 posiada pierwiastek całkowity. ;)

(Off-topic).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14