SzukajSzukaj  RegulaminRegulamin  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Forum Icy.pl Strona Główna  

Poprzedni temat «» Następny temat
Nieprzyjemności / Annoyances
Autor Wiadomość
NeueR
Wow!


Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 80
Wysłany: 18 Listopad 2009, 17:12   

No niestety, nie potrafię jej znaleźć (postaram się dokładniej jej poszukać w weekend, teraz mam dużo nauki).

Przy okazji, postanowiłem na szybko napisać sobie skrypt, który wywali wszystkie makra idle z powtórki (np. oryginalna powtorka, podrobiona powtorka. Efekt był do przewidzenia: w tym przypadku makra idle mają znaczenie i ich usunięcie spowoduje duże zmiany w wykonywanych ruchach (całkiem logiczne, ale musiałem to sprawdzić :P )
 
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 5 Styczeń 2010, 04:38   

Nie wiem, czy doświadczyliście kiedyś zachowania Icy Tower polegającego na tym, że gra zatrzymuje się - zamarza - na ok. ćwierć sekundy w ok. sekundę po rozpoczęciu każdej gry. Każdej bez wyjątku, zawsze w tym samym czasie. Ja spotkałem się z tym już parę razy, choć nie wiem, od czego to zależy. Zazwyczaj mi to nie przeszkadza, ale dzisiaj próbowałem akurat grać JC 5 i CC 1... I można zgadnąć, że 35% wszystkich moich pierwszych skoków JC 5 było nieudanych, ponieważ rozbieg był w nich w wyniku tej pauzy zbyt krótki, i w rezultacie skakałem tylko o 4 schodki. Sam nie wiem, dlaczego natychmiast nie zrezygnowałem z rozgrywania tych dwóch kategorii i nie zacząłem grać Score, gdzie to nie ma znaczenia. ;)

Tak czy inaczej, było to frustrujące doświadczenie. Najmniej przyjemne w tym błędzie jest nawet nie to, że trudno jest rozpocząć grę z radością i nadzieją na dobry wynik, jeśli jesteś świadom, że w parę chwil później napotkasz takiego typu irytującą przeszkodę. Kłopot w tym, że kiedy po pewnym czasie zaczynasz dostosowywać do niego swoje skoki, nie będziesz mógł być pewien, czy to twoje zachowanie nie ulegnie nieświadomemu utrwaleniu. Ja np., w celu zminimalizowania wpływu tego błędu na moje gry, zacząłem opóźniać wykonanie pierwszego skoku. Czasami wydłużałem rozbieg go poprzedzający, a czasami nawet rezygnowałem z wykonywania skoków o 5 pięter w ogóle (jeśli 5. schodek był akurat krótki i położony w rogu ekranu), uruchamiając nową grę. Po paru minutach takich działań zacząłem myśleć, jak bardzo powtarzanie ich paręnaście czy parędziesiąt razy w ramach adaptacji jest zdolne zmienić (na niekorzyść) sposób, w jaki gram w CC/JC 5 w ogóle, a nie tylko dzisiaj i teraz. Oby do tego nie doszło. :/
 
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 26 Marzec 2010, 01:18   

Właśnie nagrałem powtórkę, w której narrator mówi "That's [a] great game over!". Deprymujące. :(

Nagranie w załączniku. ;)

(I jeszcze druga powtórka - lag zeżarł mi dokładnie tyle "czasu" skoku, że nie zdążywszy zareagować i przedłużyć jego trwania wylądowałem... idealnie na schodku o piętro niżej, kończąc kombosa. :P )
 
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 20:56   

Cytat:
x e [Dzisiaj 20:43] Vinyanov: score 293820 ;) [...]
x e [Dzisiaj 20:46] luki1025: Oj... Kurde, Vin, jak ty to robisz?
x e [Dzisiaj 20:47] Vinyanov: powaznie, nie wiem :) mialem zagrac tylko pare gier, ale z taka forma chyba posiedze jeszcze kwadrans ;)


Uff, forma? Po powyższm wróciłem do klawiatury, zacząłem grać...

Jakie jest najdoskonalsze odbicie w Icy Tower? Bez utraty prędkości? Bez skoku? Bez ściany? ;)
 
     
luki1025 
Eextreeme!



Wiek: 20
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 153
Skąd: Sanok
Wysłany: 29 Lipiec 2010, 17:53   

Strasznie dziwnie się "gibiesz" podczas skoków. Wydaje się, że spadniesz, a jeszcze przedłużasz skok, wciskając strzałkę w lewo. Dziwnie się czuję, patrząc na to (może dlatego, że sam tak nie umiem ;) ).

Moje nieprzyjemności podczas gry? Pierwsza to taka, że często wydaje mi się, że spadnę na schodek, jednak Dave przelatuje zaraz pod nim, dotykając jednak krawędzi. Druga nieprzyjemność polega na tym, że (zawsze) będąc w okolicy 240. schodka, odczuwam, że gra jest trudniejsza, bo schodki zaczynają być krótsze, a na dodatek mają już taką samą długość. Może dlatego, grając, uzyskuję wyniki około 260-320...
_________________
|| FLOOR 456 || COMBO 144 || SCORE 24764 ||

 
  IT Code:
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 29 Lipiec 2010, 18:41   

luki1025 napisał/a:
Strasznie dziwnie się "gibiesz" podczas skoków. Wydaje się, że spadniesz, a jeszcze przedłużasz skok, wciskając strzałkę w lewo.


Hm, po jednokrotnym przejrzeniu mojej ostatniej tu powtórki nie umiem powiedzieć, o czym mówisz... Ale to kwestia mojego braku koncentracji raczej. BTW: jeśli jestem bliski spadnięcia, to to raczej normalne, że próbuję ów skok "przełużyć". ;) A, rozumiem, przedłużyć w niekorzystną dla mnie stronę...

Zauważyłem tylko, że faktycznie dosyć łatwo przychodzi mi tu nagłe zmienianie kierunku, w którym postać opada, gdy znajduje się już ona już tuż przy krawędzi schodka, na który ma ostatecznie wskoczyć. Tj. łatwo mi jest wykonać "pętle" lub małe, drobne wahania przed wskoczeniem nań (nie jestem pewien, czy dobrze to opisuję... człowiek (ja?) ma chyba tendencję do idealizowania i hiperbolizowania swoich ruchów w IT).

Sam jestem ciekaw, dlaczego tak jest, bo kiedy gram, regularnie dziwię się, jakim cudem schodki znajdują się akurat tam, gdzie jest też akurat szczyt toru lotu postaci, by mogła na nich zgrabnie wylądować. ;) Nawet ich dobrze nie widzę, zanim na nie nie wskoczę. A poza tym, co jest już zupełnie niezrozumiałe, mam nawet czasami wrażenie, że kiedy wybieram stronę wieży, do której zamierzam wprowadzić postać, to jakieś moje szczególne szczęście powoduje, że schodki częściej mieszczą się akurat w niej, a nie w tej drugiej połowie... A to przecież fikcja, tak nie może być.

Ciekawe co powoduje, że jestem teraz w stadium "kariery", w którym patrzę na swoje "umiejętności" jak na "cud" czy "dar". :P

luki1025 napisał/a:
Dziwnie się czuję, patrząc na to (może dlatego, że sam tak nie umiem ;) ).


Liczę, że to "uczucie" to zaciekawienie... bo sam jestem ciekaw, o czym mówisz. :D

luki1025 napisał/a:
Moje nieprzyjemności podczas gry? Pierwsza to taka, że często wydaje mi się, że spadnę na schodek, jednak Dave przelatuje zaraz pod nim, dotykając jednak krawędzi.


Ja w ITFB mam tymczasem problem odwrotny (bo tam częściej zmienia się grawitację i/lub odległości pomiędzy schodkami): ląduję na nich z wysoka, choć tego nie chcę. Muszę nauczyć się lepiej tam przewidywać odstępy między nimi (i nie tylko tego), zakładając oczywiście, że są one regularne (mowa o Space Tower).

luki1025 napisał/a:
Druga nieprzyjemność polega na tym, że (zawsze) będąc w okolicy 240. schodka, odczuwam, że gra jest trudniejsza, bo schodki zaczynają być krótsze, a na dodatek mają już taką samą długość. Może dlatego, grając, uzyskuję wyniki około 260-320...


Sądzisz, że ta przyczyna znajduje odbicie w obszarach aż do 300. piętra? Jeśli tak, to jest to lęk przed drewnianymi schodkami w ogóle, a nie przed tym, że sa one krótsze (czyt. skracają się). To dobrze, bo takie irracjonalne lęki łatwiej jest przezwyciężyć. ;)

A poważnie mówiąc: mody typu Retro Tower, oprócz tego, że pomagają zapomnieć nie tylko o wysokości, ale także, o ile pamiętam, o długości schodków właśnie (bo trudniej jest ją oszacować). Możesz spróbować, jeśli ci ich świadomość przeszkadza...

BTW: to, że schodki zaczynają mieć "tę samą długość" to chyba pomoc, a nie przeszkoda.
 
     
luki1025 
Eextreeme!



Wiek: 20
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 153
Skąd: Sanok
Wysłany: 30 Lipiec 2010, 11:51   

Vinyanov napisał/a:
A poważnie mówiąc: mody typu Retro Tower, oprócz tego, że pomagają zapomnieć nie tylko o wysokości

Chodzi ci o Retro Moda na IT 1.3? Ten to tak, ale RM na IT 1.4 nie pomoże mi zapomnieć, bo są tam już ponumerowane schodki :( (chyba, że pojawiła się poprawka).
W domu korzystam z moda So Green, to nie mam problemów z dziurami i niemal niewidzialnymi schodkami. Jednak i tak czuję, że jest źle, bo dolatuję do 240 schodka. W moim kłębowisku myśli wygląda to tak: "Kurde, zaraz 240. schodek będzie i się wywalę." I właśnie to jest przyczyną moich niskich wyników. I jeszcze na dodatek składają się na to coraz szybsze prędkości :sad: Szczerze mówiąc, nie wiem, jakim cudem dotarłem do 456 schodka ;)
Vinyanov napisał/a:
BTW: to, że schodki zaczynają mieć "tę samą długość" to chyba pomoc, a nie przeszkoda.

Oczywiście, jednak wcześniej schodki mogły być takie, że najpierw mogłem spaść na dość długi schodek, a po 4 piętrach opaść na krótki stopień.
_________________
|| FLOOR 456 || COMBO 144 || SCORE 24764 ||

 
  IT Code:
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 30 Lipiec 2010, 13:05   

Cytat:
W domu korzystam z moda So Green, to nie mam problemów z dziurami


Jakimi dziurami? W normalnym Icy Tower nie ma serowych schodków, choć w retrospektywie Johan pewnie chętnie by w nim je umieścił. ;)

luki1025 napisał/a:
Vinyanov napisał/a:
A poważnie mówiąc: mody typu Retro Tower, oprócz tego, że pomagają zapomnieć nie tylko o wysokości


Chodzi ci o Retro Moda na IT 1.3? Ten to tak, ale RM na IT 1.4 nie pomoże mi zapomnieć, bo są tam już ponumerowane schodki :( (chyba, że pojawiła się poprawka).


Hmm, tak? Zgoda wobec tego... Chociaż sądzę, że grając wysokość, na której jesteśmy szacujemy bardziej na podstawie długości schodków aniżeli ich numerów. :)

Chociaż to pewnie też zależy od tego, jak szybko grasz (pod kątem CCC) i jak szybko umiesz je odczytywać. Ja podczas typowej gry (w ITFB przynajmniej, nie pamiętam jak w ITPC) tego nie robię, chyba że czuję, że powinienem niedługo zdobyć następny typ schodka i chcę sprawdzić, czy jestem w okolicach 480 czy 490...
 
     
luki1025 
Eextreeme!



Wiek: 20
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 153
Skąd: Sanok
Wysłany: 30 Lipiec 2010, 17:50   

Vinyanov napisał/a:
Jakimi dziurami?

Tymi w ścianach, które później zmieniają się w duże wyrwy, "oczka" itp. :smile:

Szczerze mówiąc, sam też nie patrzę na schodki, kiedy Harold szybko skacze, ale kiedy wolno skacze, wtedy widzę numery.

Dojrzałem jeszcze jedną nieprzyjemność, która bardzo mnie irytuje :( Podczas, kiedy chcę wykonać skok obrotowy, wciskam spację i strzałkę w prawo (lub w lewo) i wtedy Harold, zamiast polecieć w bok, zatrzymuje się w miejscu, przez co kończy się moja gra.
_________________
|| FLOOR 456 || COMBO 144 || SCORE 24764 ||

 
  IT Code:
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 30 Lipiec 2010, 19:26   

luki1025 napisał/a:
Vinyanov napisał/a:
Jakimi dziurami?


Tymi w ścianach, które później zmieniają się w duże wyrwy, "oczka" itp. :smile:


Aha, fakt. Zapomniałem, że So Green to konwersja 1.3.

Cytat:
Dojrzałem jeszcze jedną nieprzyjemność, która bardzo mnie irytuje :( Podczas, kiedy chcę wykonać skok obrotowy, wciskam spację i strzałkę w prawo (lub w lewo) i wtedy Harold, zamiast polecieć w bok, zatrzymuje się w miejscu, przez co kończy się moja gra.


To brzmi jak problem z klawiaturą, a nie z grą. ;) Może jakaś powtórka? ;)
 
     
luki1025 
Eextreeme!



Wiek: 20
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 153
Skąd: Sanok
Wysłany: 30 Lipiec 2010, 21:54   

Vinyanov napisał/a:
Może jakaś powtórka? ;)

Spróbuję zrobić powtórkę, jak tylko da radę.
_________________
|| FLOOR 456 || COMBO 144 || SCORE 24764 ||

 
  IT Code:
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 8 Sierpień 2010, 22:45   

Luki w shoutboksie napisał/a:
456 floor (przynajmniej uchroniłem się od Floor not found :P )


Tak przy okazji: teoretycznie 404 Not Found następuje w przypadku wyników 399-403, a nie 404. ;)
 
     
luki1025 
Eextreeme!



Wiek: 20
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 153
Skąd: Sanok
Wysłany: 8 Sierpień 2010, 23:59   

Vinyanov napisał/a:
w przypadku wyników 399-403

No, niekoniecznie... A 0-399? ;)
_________________
|| FLOOR 456 || COMBO 144 || SCORE 24764 ||

 
  IT Code:
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 9 Sierpień 2010, 00:13   

luki1025 napisał/a:
Vinyanov napisał/a:
w przypadku wyników 399-403


No, niekoniecznie... A 0-399? ;)


399. to najniższe piętro, na którym dzieli cię od 404. tylko jeden skok. ;)
 
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 14 Sierpień 2010, 21:16   

Właśnie wykonałem No way! 222 i... poczułem się dumny. :|
 
     
Boru
miszcz

Wiek: 29
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1976
Skąd: Krosno
Wysłany: 14 Sierpień 2010, 21:25   

WSTYD! :P
_________________
IT 1.4 ---> | Score 1347282 | Combo 1147 | Floor 2145 | NML 1625 |
 
  Profil FLD: 8888
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 14 Sierpień 2010, 21:32   

Wiem, wiem... Ale poprawię to, obiecuję.

(Tak o 3 razy. :twisted: )
 
     
Klaud 
Fantastic!



Pomogła: 3 razy
Wiek: 26
Dołączyła: 20 Maj 2008
Posty: 472
Skąd: Mazańcowice/Kraków
Wysłany: 19 Sierpień 2010, 21:25   

Niemożność choćby zbliżenia się do rekordu piętrowego...

Exulcero sui quod lascivio Propugnaculum Glacielis ergo sum.
(Dosłownie: Irytuję siebie, ponieważ gram w Icy Tower, więc jestem.
Niedosłownie: Wściekam się, grając w Icy Tower, więc jestem.)

Pewnie coś pochrzaniłam z gramatyką...

Poprawka do powyższej sentencji:
Turri Glaciali ludens saevio, ergo sum.

Dziękuję Vinowi za ogromną pomoc, przy jej układaniu :D
_________________
Piętra: 1053 || Combo: 403 || NML: 728 || UNML: 271 || NO-H2O: 611 || NO-H2O+Combo: 238 || CCC1: 169


Ostatnio zmieniony przez Vinyanov 19 Sierpień 2010, 22:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
  Profil FLD: 11954 IT Code:
     
Tari 
Hey, good!


Wiek: 30
Dołączyła: 27 Paź 2008
Posty: 8
Wysłany: 20 Sierpień 2010, 12:02   

*to, że to ciągle! nooż prawie ! 50 combo ale nie dokładnie to, no i jeszcze daleko do niego
36,46...wruu :twisted: ;-) niezmiennie irrytujące. Ot, co :smile: bo się może przestawić trzeba na schodki lepiej ... :oops:
 
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 20 Sierpień 2010, 12:07   

Tari napisał/a:
[...] się może przestawić trzeba na schodki lepiej


Też tak sądzę. Jeśli nie będziesz skakać po schodkach, to nawet Combo 50 trudno ci będzie zrobić. ;)

A poważnie, możliwe, że masz rację. Floor bywa bardziej relaksującą kategorią niż Combo, więc łatwiej może będzie rozwijać umiejętności grając w nią właśnie. :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,36 sekundy. Zapytań do SQL: 14