SzukajSzukaj  RegulaminRegulamin  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Forum Icy.pl Strona Główna  

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Vinyanov
6 Wrzesień 2007, 19:45
Icy Tower 3D
Autor Wiadomość
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 10 Kwiecień 2004, 12:58   Icy Tower 3D

tajek napisał/a:
Czy ten temat nie powinien byc skasowany ?? , juz dawno po prima aprilis wiec wiecie .....


:shock: Gdyby usunac wszystkie nieaktualne dzialy i tematy to nie byloby polowy forum...

Dla mnie forum to tez archiwum, wiec nie ma problemu. :)
Ostatnio zmieniony przez Vinyanov 20 Lipiec 2010, 17:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SaleiB 
Administrator


Wiek: 30
Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Kwiecień 2004, 12:59   ?arcik prima aprilsowy?

hehe

przypomnialo mi sie jak Piotrek chcial usunac polowe forum :D


pozdr
_________________
IT 1.4/1.5 scores: Floor 1050 | Combo 525 | NC 783 | LC 521 | JS2 143 | JS3 62 | CC1 162 | CC2 261 | CC3 353 | CC4 448 | CC5 541 (Rank ****) źródło
 
  Profil FLD: 34 IT Code:
 
Domia 
No way!



Wiek: 25
Dołączyła: 06 Lut 2004
Posty: 1465
Skąd: Kraqw
Wysłany: 10 Kwiecień 2004, 14:28   ?arcik prima aprilsowy?

to byly czasy :roll: matuss dostal bana... ja napeplalam cos o piotrku i pastorze ( i wstyd sie przyznac... o jurku-> wybacz mi ;) )
 
 
jurko kiler
Eextreeme!


Dołączył: 01 Lut 2004
Posty: 186
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 10 Kwiecień 2004, 15:06   ?arcik prima aprilsowy?

Cytat:
ja napeplalam cos o piotrku i pastorze ( i wstyd sie przyznac... o jurku-> wybacz mi


serio?? szczerze mowiac to ja nic nie pamietam :P
 
 
solmat
Hey, good!


Dołączył: 09 Kwi 2004
Posty: 14
Skąd: Dobry
Wysłany: 10 Kwiecień 2004, 15:30   ?arcik prima aprilsowy?

matuss preslij mi ten flash solec1b@interia.pl
 
 
matuss
Eextreeme!


Dołączył: 07 Lut 2004
Posty: 155
Wysłany: 10 Kwiecień 2004, 19:06   ?arcik prima aprilsowy?

sprobuje wyslac, ale cos mi sie zalaczniki nie wpakowywuja sie na serwa :/ .. jak bedzie dzialalo to spoko 8)
 
 
Domia 
No way!



Wiek: 25
Dołączyła: 06 Lut 2004
Posty: 1465
Skąd: Kraqw
Wysłany: 10 Kwiecień 2004, 19:34   ?arcik prima aprilsowy?

jurko kiler napisał/a:
Cytat:
ja napeplalam cos o piotrku i pastorze ( i wstyd sie przyznac... o jurku-> wybacz mi


serio?? szczerze mowiac to ja nic nie pamietam :P


nie pamietasz tematu "!!!" :)
 
 
matuss
Eextreeme!


Dołączył: 07 Lut 2004
Posty: 155
Wysłany: 10 Kwiecień 2004, 19:37   ?arcik prima aprilsowy?

heheeh ja pamietam.. napisalas jakos tak: "posrany pjotrek, i ten jorko kjiler :smile: " hehe i potem napisalas jakich punktow regulaminu "zlamal"

a potem jak "pjotrek" :) powiedzial ze to z twojego IP to ty sie tlumaczylas ze to twoj kuzyn, hehhe :razz:
 
 
Domia 
No way!



Wiek: 25
Dołączyła: 06 Lut 2004
Posty: 1465
Skąd: Kraqw
Wysłany: 10 Kwiecień 2004, 19:39   ?arcik prima aprilsowy?

no bylo sie mlodym i glupim :P
 
 
PastorFX
Wow!


Dołączył: 13 Maj 2004
Posty: 77
Wysłany: 18 Maj 2004, 17:08   ?arcik prima aprilsowy?

Hmm rzeczywiscie cos takiego bylo :) ))
A'propos - mam dojscie do starego forum i do starej strony, jezeli admini tej strony chcieliby to wykorzystac to prosze na gg1777321... Wszystko do dyspozycji :P
  IT Code:
 
Razi
Yo!

Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 4
Wysłany: 26 Wrzesień 2009, 18:25   Icy Tower w 3D

Mam zamiar napisać gierkę nieco na motywach Icytower, ale jak wiadomo: sam IcyTower bazuje już na BaseJumpach, SDLJump i setkach innych takich gierkach
http://metaltower.tuxfamily.org/

Gierka OpenSource, nie zaśmieca kompa (tzn. nie tworzy nowych plików, wpisów w rejestrze itd), więc można ściągnąć i grać bez konsekwencji. Problem może się pokazać tylko na Viście z Aero (BSOD z niewiadomego powodu). Wymagania:
* 233 MHz
* 32 MB RAM
* grafika 32 MB
* Win xp/Linux
Myślę że raczej każdemu odpali:p

Ta wersja projektu jest już porzucona dawno temu, ale będę pisał nową wersję, w Qt, albo Irrlichcie, zależy jeszcze (zastanawiam się).
Co sądzicie o takiej pracy kamery?
Ostatnio zmieniony przez Vinyanov 20 Lipiec 2010, 17:37, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 26 Wrzesień 2009, 19:52   

Hej, witaj na forum. :)

Czy ta nowsza wersja, o której mówisz, jest może tą, którą ogłosił jakiś czas temu na forum FLD niejaki marcincdm? Pytam, ponieważ nieczęsto widuje się osoby czynnie zainteresowane tworzeniem (mniej lub bardziej) trójwymiarowych remake'ów Icy Tower, szczególnie zaś w odstępie zaledwie paru miesięcy oraz w świetle faktu, że obaj są Polakami. ;)

Cytat:
* 233 MHz
* 32 MB RAM
* grafika 32 MB


Świetnie, niewiele większe od tych oryginalnego Icy Tower. :)

Tak, kamera działa idealnie. Chociaż w wyższych partiach gry jej praca wywołuje dziwne wrażenie, ponieważ fakt, że jej nachylenie jest zmienne powoduje, że gracz nie odczuwa bliskości dolnej krawędzi ekranu wtedy, kiedy postać jest już faktycznie w jego pobliżu. Zamiast tego ma on raczej wrażenie, że z jakiegoś powodu, nie przestając reagować na ruchy postaci, zaczyna ona po prostu nie chcieć mieć postaci na samym środku kadru, pozwalając jej osiadać w jego dolnych obszarach.

Ale to tylko kwestia przyzwyczajenia. :)

Jeśli zależy ci na wierności z oryginałem, to chyba (wg mnie) odwzorowanie stosunku prędkości poziomej i pionowej podczas skoków postaci jest, względem samego Icy Tower, jeszcze niedokładne. Postać trochę zbyt prędko wytraca prędkość horyzontalną (do tego stopnia, że kiedy wykonuję odbicie, podczas którego nie zsynchronizowałem idealnie momentu puszczenia i wznowienia klawiszy strzałek, momentalnie zaczyna ona opadać pionowo w dół, tak szybko, że początkowo wyglądało mi to na bug). Oprócz tego grawitacja jest chyba zbyt niska. Kiedy nabiorę wystarczającej prędkości, mogę podczas następującego później skoku odbić postać 2 czy 3 razy od coraz to innej ściany, zygzakiem. W IT wykonanie takiego manewru, tj. sprawienie, że postać opadałaby wystarczająco wolno, aby coś takiego zrobić jest możliwe chyba tylko w 1.4, w trybie Helium Harold. A może to po prostu wysoka liczba FPS utrudnia mi testy i sprawia, że trudno mi jest porównać fizykę tej gry z pierwowzorem.

PS. Archiwum z grą umieszczone na twoim blogu nie chce dać się rozpakować bezpośrednio przez mojego XP. Z tego powodu przed jego pobraniem polecam skorzystanie z serwisu WobZIP, nakazanie mu rozpakowania archiwum bezpośrednio z podanego adresu URL ("uncompress from a URL"), a następnie ponowne pobranie rozpakowanych plików gry jako ZIP ("Download all files as .zip"), z tym że teraz już taki, z odczytaniem którego Windows XP da już sobie radę.
 
     
Razi
Yo!

Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 4
Wysłany: 26 Wrzesień 2009, 20:36   

Nie chcę używać żadnych oryginalnych grafik z Icytowera. Pomysł Icytowera miał duży potencjał, ale twórcy wydaje mi się, że go nie wykorzystali.

Dodane będą cienie (Stencil Shadow) co poprawi raczej orientację w terenie.

PS: naciśnięcie j+g powodue wzrost vy, j+n - zahamowanie vy.
Przy 900(linux)/500(win) platformach gra zaczyna szwankować (nie ładuje tekstur). Jak to pisałem to jeszcze nie umiałem do porządku się posługiwać wskaźnikami.

Kamer będzie kilka, od sztywnej, do poruszającej się w różne strony, ale skierowanej na postać.

3D mam zamiar wprowadzić, ale rozgrywka nadal w 2D. Postać raczej pozostanie 2D, w grze online będzie można wgrywać łatwo na serwer własne grafiki. Platformy też się zastanawiam, czy by nie dać 2D do wyboru.
Ale na razie się dokształcam:p
 
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 26 Wrzesień 2009, 20:56   

Razi napisał/a:
Nie chcę używać żadnych oryginalnych grafik z Icytowera. Pomysł Icytowera miał duży potencjał, ale twórcy wydaje mi się, że go nie wykorzystali.


Jeśli mówisz o potencjale związanym z mechaniką (tj. sprawieniem, aby rozgrywka była jeszcze bardziej interesująca) - to możliwe (chociaż jestem ciekaw, w jaki dokładnie sposób - mi samemu trudno byłoby wymyślić, jak można by Icy Tower jeszcze ulepszyć). Ale jeśli chodzi ci o potencjał ekonomiczno-biznesowy, to od paru lat Free Lunch Design eksploatuje go mocno. (Tworząc Icy Tower Mobile, Icy Tower for Facebook, gry z cyklu "Harold's...", wiodąc te wszystkie rozmowy na temat portowania Icy Tower na inne platformy, o których Johan myśli czy które podobno prowadzi, i generalnie czyniąc z Harolda i IT całą marketingową markę). ;)

Cytat:
Platformy też się zastanawiam, czy by nie dać 2D do wyboru.


Hm? Dwuwymiarowe schodki w trójwymiarowej wieży? Dlaczego tak? :P

Cytat:
Ale na razie się dokształcam:p


Cóż, twoja gra to pierwsza działająca "konwersja" koncepcji działania Icy Tower w trójwymiar, jaką widziałem. A sam nie umiałbym pewnie nawet napisać najprostszej kopii IT w dwuwymiarze (a próbowałem). Tak więc dla mnie i tak jesteś na praktycznie nieosiągalnym poziomie. :)
 
     
Razi
Yo!

Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 4
Wysłany: 26 Wrzesień 2009, 23:14   

To było już drugie podejście, pierwsze było tak jak w oryginale - w Allegro, ale to nie dla mnie:p Allegro jest dla mnie zbyt prymitywne. Porzuciłem projekt, gdy postać zaczęła spadać z platformy po dodaniu ruchu "kamery" (problem z synchronizacją odejmowania pixeli)

Myślałem też nad 2D w Qt bez OpenGLa na grafice wektorowej. Łatwo by było port zrobić, w końcu to ten sam język:p

O potencjale to miałem na myśli coś bardziej rozbudowanego, w sensie multiplayer (w stylu pojedynku gitarowego w GH), bonusy, bardziej zaawansowana rozgrywka.

Swoją drogą to się dziwię, czemu Icy Towera nie skompilowali na Linuksa i Maca. Przecież ta biblioteka jest przenośna.
 
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 27 Wrzesień 2009, 06:18   

Razi napisał/a:
Swoją drogą to się dziwię, czemu Icy Towera nie skompilowali na Linuksa i Maca. Przecież ta biblioteka jest przenośna.


Prawda. Co parę miesięcy ktoś na forum FLD zawsze wypomina, że jeszcze tego nie zrobiono. Może nie chcą tego zrobić dlatego, że niektóre funkcjonalności toolbara FLD dołączanego do gier nie działałyby pod tymi systemami? Albo może dlatego, że nie chcą utrzymywać pomocy technicznej dla graczy ich używających (chociaż to argument bez sensu, przecież i byłoby ich mniej niż graczy z Windowsem, i byliby oni bardziej zaawansowani technicznie)? Albo może chcą odciąć się od przeszłości, w której Free Lunch Design było jeszcze grupą niekomercyjną i dbającą o takie drobnostki jak wieloplatformowość gier, aby teraz móc kreować wizerunek producenta oprogramowania dla tylko jednego systemu? ;) Też nie wiem.
 
     
Buzzek
Hey, good!


Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 9
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 10:45   

Zrobiono już coś tego Typu
http://www.freelunchdesig...hp?topic=3231.0
Nazywa się Cool Tower
 
     
devastator 
Fantastic!



Wiek: 28
Dołączył: 01 Kwi 2004
Posty: 331
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 11:51   

Fajne, fajne. Ale jednak przez tę kamerę oczopląsu można dostać.
 
 
     
przemek1234
Hey, good!


Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 6
Wysłany: 29 Grudzień 2009, 14:53   Re: Projekt Icy Tower w 3D (było: codename: MetalTower)

Razi napisał/a:
Problem może się pokazać tylko na Viście z Aero (BSOD z niewiadomego powodu).


Z niewiadomego powodu, to możesz się poślizgnąć na skórce od banana. A BSOD pod Vistą jest spowodowany przez SDL (nie występuje zawsze), który "gryzie" się z Aero I wystarczyło by zatrzymać Aero jeszcze przed wywołaniem SDL_Init, a po zamknięciu gry je włączyć.

Z punktu widzenia użytkownika rozwiązaniem jest zaznaczenie w ustawieniach zgodności "Wyłącz kompozycje pulpitu".
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15