SzukajSzukaj  RegulaminRegulamin  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Forum Icy.pl Strona Główna  

Poprzedni temat «» Następny temat
Spowalnianie gry / Game slowdown
Autor Wiadomość
Pisto-Letti 
Wow!



Wiek: 23
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 29 Maj 2008, 22:02   

Co to floor controler i ISC5 ??
_________________
Floor : 430 | Score : 27399 | Combo : 154

 
  Profil FLD: 11890
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 29 Maj 2008, 23:16   

Pisto-Letti napisał/a:
Co to floor controler i ISC5 ??


Oj, czyżbyś doczytał artykuł na Wikipedii jedynie do sekcji Style gry, do pozycji UNML? Sprawdź odrobinę niżej, w sekcji Dodatki, w podsekcji Inne. Alternatywnie, przejrzyj Słowniczek na Icy.pl. Chociaż definicje na Icy.pl to kopie definicji z Wikipedii, co zresztą wypada zaznaczyć. Tak czy inaczej, polecam pierwsze źródło. ;)
 
     
Boru
miszcz

Wiek: 28
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1976
Skąd: Krosno
Wysłany: 21 Sierpień 2008, 12:11   Re: Spowalnianie gry

Tak sobie obejrzalem ten temat od poczatku i trafilem na posta:

tajek napisał/a:
N/C , przeciez to oczywiste ze nie da sie osiagnac gigantycznych wynikow bez spowolnienia.
I moge sie zalozyc ze wszyscy z pierwszej 10 na liscie rekordow uzywaja spowolnienia( w tym ofkorz ja ) , lub maja baaaaardzo slabego kompa ...


LOL i to jest legenda polskiego IT? Zenada.

Jacob napisał/a:
Ale jak myslicie, ze w przyszlosci, bedac grac bez spowolnienia, osiagniecie jakies znakomite rekordy, to jestescie w bledzie !!


?? :> Co on robi na NS-list?
_________________
IT 1.4 ---> | Score 1347282 | Combo 1147 | Floor 2145 | NML 1625 |
 
  Profil FLD: 8888
     
Doob 
Fantastic!



Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 473
Wysłany: 21 Sierpień 2008, 12:40   

Przeciez Devlin jest legenda IT >.> Zzzz..
 
  Profil FLD: 13218
     
Boru
miszcz

Wiek: 28
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1976
Skąd: Krosno
Wysłany: 20 Wrzesień 2008, 13:59   

Nie wiem, czy to ciekawe, ale wkleje :P

Boru (2120 floor): Left: 418 Right: 433 Jump: 895
Strack (2005 SD floor): Left: 621 Right: 615 Jump: 676
Hamsterii 2006 (1920 SD floor): Left: 554 Right: 532 Jump: 688
_________________
IT 1.4 ---> | Score 1347282 | Combo 1147 | Floor 2145 | NML 1625 |
 
  Profil FLD: 8888
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 20 Wrzesień 2008, 18:25   

Sprawdzałeś, jaki procent uczciwych graczy wciska strzałki równie często? :P

Nawiasem, stara lista Wiggina15 posiadała przydatną opcję. O ile pamiętam, replays_all.py. Skrypt, który pobierał wszystkie powtórki, w postaci jednego pliku, spakowane chyba. Chciałbym, aby ITC odziedziczyło tę możliwość. Moglibyśmy wtedy, za pomocą skryptów, wykonać testy: wyznaczyć gracza, gdzie współczynnik ruch/piętro jest największy. ;)
 
     
Boru
miszcz

Wiek: 28
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1976
Skąd: Krosno
Wysłany: 9 Luty 2009, 22:21   

28 grudnia spotkalem sie z Vinym w Warszawie aby udowodnic swoja uczciwosc :> szlo mi dosc kiepsko, ale mam nadzieje, ze to wystarczy ..

Link do filmu.
_________________
IT 1.4 ---> | Score 1347282 | Combo 1147 | Floor 2145 | NML 1625 |
 
  Profil FLD: 8888
     
syo 
No way!



Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 1957
Skąd: Wrocław/Olsztyn
Wysłany: 9 Luty 2009, 23:55   

Odmierzyłem długość jednego z zegarów: 37,4. Zauważyłem od razu, że postać jakby skacze wolniej...

...ale jak ktoś obejrzy film do końca to zorientuje się, że obraz jest wolniejszy od dźwięku. ;)
  Profil FLD: 91 IT Code:
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 11 Luty 2009, 18:47   

syo napisał/a:
Odmierzyłem długość jednego z zegarów: 37,4.


Czego ja nie zauważyłem… Zresztą, jestem winny w dwójnasób, ponieważ nie dość, że nie wykryłem spowolnienia filmu podczas jego tworzenia, to jeszcze nie przejrzałem go w całości, zanim przesłałem go Borowi. Tak czy inaczej, prawdopodobnie zaniedbałem jakąś opcję w VirtualDub, która synchronizuje ścieżkę muzyczną i graficzną (ponieważ nie umieszczono całego filmu, a tylko wycinek). Ponieważ syo, nie sądzę, aby dźwięk był szybszy albo obraz wolniejszy. IMO, zwyczajnie ktoraś warstwa rozpoczyna się wcześniej niż druga, a spowolnienie wynika ze stanu mojej kamery lub nieumiejętnego wykorzystania przeze mnie kodeka. Szkoda, że tak długo dostosowywałem ustawienia filtru wyostrzającego, że pożałowałem czasu na przejrzenie filmu wynikowego.

Trudno. Przepraszam. Gwarantuję, że powyższy film był nagrywany w tempie rzeczywistym. Tymczasem, dodałem URL do listy gier zarejestrowanych na żywo. :)
 
     
syo 
No way!



Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 1957
Skąd: Wrocław/Olsztyn
Wysłany: 12 Luty 2009, 01:13   

Vinyanov napisał/a:
Ponieważ syo, nie sądzę, aby dźwięk był szybszy albo obraz wolniejszy.

Jak więc wytłumaczyć prędkość jednego obrotu zegara? Jest pewien dowód na fakt, że obraz jest spowolniony (nie celowo!):
2:44 - przepraszasz panią, która woła do Was, że Wasze Longery są gotowe.
2:45-2:49 - Mówisz "Czekaj, czekaj!" i po chwili podajesz wynik Bora.
2:52 - Dźwięk się wyłącza.

Tymczasem Boru gra nadal. I teraz:
3:52-3:58 - Boru kończy grę. Mówisz do niego "Czekaj, czekaj!" żeby nie przechodził do kolejnego ekranu, byś Ty mógł nagrać jego wynik. Po chwili robisz najazd na monitor, gdzie sa wyniki Bora.

Czy 2:45-2:49 z fonii i 3:52-3:58 z wizji przypadkiem się nie pokrywają? Raz, że Twoje słowa pokrywają się z czynami widocznymi na ekranie, a dwa, że od momentu gdy Boru kończy grę do momentu najazdu na monitor mija więcej czasu niż czas między Viny'owym "Czekaj, czekaj!" a wypowiedzeniem jego rezultatu, co - wraz z faktem zmierzenia przeze mnie długości jednego HU udowadnia fakt, że obraz jest zwolniony (nie celowo!) i nie pokrywa się z dźwiękiem. Uff ;)

Takie błędy się zdarzają, nawet jeśli człowiek zwróci na to uwagę to film później i tak potrafi spłatać figla i opóźnić bądź spowolnić obraz. :D
  Profil FLD: 91 IT Code:
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 12 Luty 2009, 16:39   

syo napisał/a:
Czy 2:45-2:49 z fonii i 3:52-3:58 z wizji przypadkiem się nie pokrywają?


Prawdopodobnie tak, ale to jeszcze nie jest argument, który udowadnia spowolnienie obrazu względem dźwięku. Przyczyną problemu mogło być jego przesunięcie. Można np. założyć, że kiedy usunąłem pierwszą minutę filmu (a usunąłem), ścieżka dźwiękowa została o tęże minutę skrócona (tj., kończy się ona odpowiednio wcześniej). Ale trudno mi wyobrazić sobie, co mogłoby taki błąd spowodować.

Twoje przypuszczenia o spowolnieniu wyłącznie obrazu możnaby łatwo udowodnić, gdyby komentarz, który porusza kwestię sytuacji na ekranie wypowiedziano także na początku filmu. Wtedy możnaby porównać czas, którzy dzieli wystąpienie dźwięku i obrazu w różnych etapach filmu, i stwierdzić jego ewentualną zmianę. Ale skoro zauważyłeś, że „od momentu gdy Boru kończy grę do momentu najazdu na monitor mija więcej czasu niż czas między [moim] "Czekaj, czekaj!" a wypowiedzeniem jego rezultatu”, to chętnie przyznaję ci rację wyłącznie na podstawie tego spostrzeżenia. :)

BTW. Dobrze, że pozostajemy on topic. ;)
 
     
SaleiB 
Administrator


Wiek: 30
Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Luty 2009, 13:06   

Boru widać był bardzo zdesperowany żeby pokazać na żywo co potrafi :) Myślę ze przydałoby się jeszcze ujecie ogólne ale ogólnie filmik dobry i co miał pokazać to pokazał :) Btw gdzie było to spotkanie?
_________________
IT 1.4/1.5 scores: Floor 1050 | Combo 525 | NC 783 | LC 521 | JS2 143 | JS3 62 | CC1 162 | CC2 261 | CC3 353 | CC4 448 | CC5 541 (Rank ****) źródło
 
  Profil FLD: 34 IT Code:
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 15 Luty 2009, 14:07   

SaleiB napisał/a:
Btw gdzie było to spotkanie?


Boru powinien był umieścić tę informację, ponieważ YouTube umożliwia oznaczenie miejsca, gdzie film został nagrany, podczas jego wysyłania. Odpowiedź: KFC przy Alejach Jerozolimskich róg Kruczej. Wschodnia część lokalu, stolik przy oknie. Jest to jedyny lokal otwarty w godzinach, kiedy krążyliśmy po mieście. A i na otwarcie o 08:00 musieliśmy czekać (przyznaję, nie przewidziałem problemów z aprowizacją). :P
 
     
Doob 
Fantastic!



Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 473
Wysłany: 15 Luty 2009, 15:56   

Tak! Czego wszystko jest otwierane o 9:00/10:00?
 
  Profil FLD: 13218
     
SaleiB 
Administrator


Wiek: 30
Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Luty 2009, 18:10   

Vinyanov napisał/a:
Odpowiedź: KFC przy Alejach Jerozolimskich róg Kruczej. Wschodnia część lokalu, stolik przy oknie. Jest to jedyny lokal otwarty w godzinach, kiedy krążyliśmy po mieście. A i na otwarcie o 08:00 musieliśmy czekać (przyznaję, nie przewidziałem problemów z aprowizacją). :P


Trzeba było pójść do mcdonalda w podziemiach dworca. Oni chyba są otwarci cała dobę, albo przynajmniej od wczesnych godzin porannych. kiedyś tam byłem chyba jeszcze przed 6 (wracałem z imprezy :P ) i nie pocałowałem klamki, za to pocałowałem jadłospis jak zobaczyłem co o tej porze serwują :)
_________________
IT 1.4/1.5 scores: Floor 1050 | Combo 525 | NC 783 | LC 521 | JS2 143 | JS3 62 | CC1 162 | CC2 261 | CC3 353 | CC4 448 | CC5 541 (Rank ****) źródło
 
  Profil FLD: 34 IT Code:
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 15 Luty 2009, 19:08   

SaleiB napisał/a:
Trzeba było pójść do mcdonalda w podziemiach dworca. Oni chyba są otwarci cała dobę, albo przynajmniej od wczesnych godzin porannych.


Hm, dzięki. Wg mcdonalds.pl, ta restauracja jest czynna w godzinach 05:30–02:00. Będę pamiętał, kiedy pomyślę o zestawach śniadaniowych. (Teraz mówimy o tym, jak właściciele restauracji spowalniają ich otwarcie, co?) ;)
 
     
Vinyanov 
No way!


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2312
Wysłany: 12 Wrzesień 2010, 18:03   

Ostatnimi dniami grałem w Retro Tower. Dzisiaj postanowiłem jednak pójść w ślady wielu graczy i od parudziesięciu gier gram na So Green. Natychmiast naszło mnie wrażenie, że gra przyspieszyła*. I jaka oto myśl naszła mnie w związku z tym podczas gry? Otóż najniewinniej, zupełnie spontanicznie i bezmyślnie, powiedziałem sobie "ech, szkoda, że nie można tego Icy Tower trochę spowolnić..." :lol:

Hehe. Pokusa jest wszędzie. Dobrze, że w szybko zreflektowałem się, co tak naprawdę pomyślałem. ;)

*Moje przypuszczalne wyjaśnienie tego faktu (cyt.): "schodki są węższe [w So Green niż w Retro Tower], przez co kiedy Harold skacze, człowiek poddaje się iluzji i sądzi, że te skoki są wyższe/dalsze [tj. zauważa, że jeden skok Harolda w Retro Tower pozwala mu przeskoczyć np. "5 długości schodka", a w So Green ten sam skok wynosi już "6 długości schodka"], [co] pomaga mu nabierać pewności siebie podczas gry".
 
     
Boru
miszcz

Wiek: 28
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1976
Skąd: Krosno
Wysłany: 29 Wrzesień 2010, 17:58   

W "Technikach gry" zahaczylem delikatnie o temat spowalniania, ale chcialbym tutaj troszke to rozwinac.
Wspomnialem, ze przewaga spowalniaczy nad uczciwymi graczami jest taka, ze maja wiecej czasu na zastanowienie. Wykonalem wiec pewien eksperyment (tydzien temu jakos to bylo) .. odpalilem 1.3, wlaczylem spowalnianie (Tak! SPOWALNIALEM!) i pogralem troche.

I co sie okazalo? Nie wiedzialem co sie dzieje! Kompletna zenada, a spodziewalem sie jakiegos 1400 combo.
Wiec sobie mysle .. czemu tak? Skoro jest latwiej, to czemu mi nie idzie? I doszedlem do tego, ŻE ..

uczciwy gracz z biegiem lat uczy sie jak podejmowac szybko dobre decyzje. Automatycznie i bez zastanowienia. Kiedy taki gracz wlaczy sobie spowalnianie, to wszystkie jego umiejetnosci szlag trafia.
Spowalnianie jest dobre dla nowicjuszy, ktorzy jeszcze nie nabrali takiego doswiadczenia.

Wniosek? Spowalniacze musza spowalniac dlatego, bo sami sa wolni.

A tu powtorka z tej mojej spowalnianej gry :P
_________________
IT 1.4 ---> | Score 1347282 | Combo 1147 | Floor 2145 | NML 1625 |
 
  Profil FLD: 8888
     
Pirochemik 
Splendid!



Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 531
Skąd: Iława/Warszawa
Wysłany: 29 Wrzesień 2010, 18:48   

Do spowalniania trzeba się przyzwyczaić, ale nie wiele się nauczysz, najwiecej o tym wie JB:P sam mi tak mówił;) Ja przyspieszałem grę, żeby potem grać lepiej:D to też nic nie daje;d
_________________
1.3| FLOOR 1825 | SCORE 642454 | COMBO 787 | NML 1234 |
1.4| FLOOR 1577 | SCORE 468302 | COMBO 679 | NML 1126 |

Polska Lista Top Ten
 
 
     
Boru
miszcz

Wiek: 28
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1976
Skąd: Krosno
Wysłany: 29 Wrzesień 2010, 19:59   

Tak sobie mysle, ze te cale spowalnianie bylo spowodowane przez wszystkich graczy. Takze tych, ktorzy tego nie robili! Dlaczego?

Cofnijmy sie o jakies 7 lat wstecz .. informatyka, czyli nudy, czyli trzeba w cos pograc, czyli IT. Jakie wyniki byly wtedy uznawane za kozackie? Jak ktos zrobil 200 combo to domyslam sie, ze byl bogiem (domyslam sie, bo ja gram dopiero od 2007).

Taki kozak wchodzi na forum icy.pl i spotyka sie z innymi kozakami i graja razem. Sa coraz lepsi, robia 300, 400, 500 combo .. staja sie wtedy mega-kozakami. Nikt im nie podskoczy, wszyscy ich podziwiaja i sie nimi podniecaja.
Takie mega-kozaki mysla, ze skoro tak wszyscy ich podziwiaja i niewielu na swiecie potrafi tak grac jak oni, to po prostu osiagneli maksimum mozliwosci. Nie moga byc lepsi, nie mozna byc przeciez lepszym od mega-kozaka .. czyli trzeba zaczac kombinowac.

I tak zrodzilo sie spowalnianie :P Noooo i wtedy mozna bylo dopiero rozwinac skrzydla i nadmuchac swoja mega-kozackosc do ogromnych rozmiarow .. az w koncu ten balon pekl.

Ja pojawilem sie w bardzo fajnym momencie, bo w 2007 roku kiedy ta cala afera juz ostygla, byla nowa, uczciwa lista, a sflaczale juz niestety kozaczki odeszly w hanbie.
Wyjatkiem jest JB, ktory zawsze musi byc w centrum uwagi.

Wychowalem sie w zupelnie nowym otoczeniu, obok takich graczy jak Roket, Craven, czy nasz Fabian, a pojecie "dobrego wyniku" calkowicie sie zmienilo.
Na poczatku te uczciwe wyniki w porownaniu do tych spowalnianych wydawaly sie zalosne, ale z czasem ta roznica zacierala sie. Gracze z listy NS top10 zaczeli doganiac tych dawnych mega-kozakow.

Okazalo sie sie, ze jednak MOZNA!
_________________
IT 1.4 ---> | Score 1347282 | Combo 1147 | Floor 2145 | NML 1625 |
 
  Profil FLD: 8888
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14