Techniki gry / Game techniques |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Ferbi
Sweet!


Do³±czy³: 30 Gru 2006 Posty: 15 Sk±d: Ełk
|
Wys³any: 2 Styczeñ 2007, 18:52 Odp: Co Z Tym Combo?!
|
|
|
Teraz udało mi się zrobić EXTREME. Chyba nabieram przekonania że to chwila treninigu. Chociaż zdarza mi się sytuacja spadania. |
_________________ Floor -- 405
Combo -- 102
Score -- 10655
Unml -- 225
Ccc -- 134
FANTASTIC!! FANTASTIC!! FANTASTIC!!
!!!!!!!!!ZEO LUX!!!!!! |
|
|
|
 |
Matix
Hey, good!


Do³±czy³: 01 Sty 2007 Posty: 12
|
Wys³any: 2 Styczeñ 2007, 19:50 Odp: Co Z Tym Combo?!
|
|
|
Mi najdalej sie udało zrobic Amazing |
|
|
|
 |
Matix
Hey, good!


Do³±czy³: 01 Sty 2007 Posty: 12
|
Wys³any: 2 Styczeñ 2007, 19:53 Odp: Co Z Tym Combo?!
|
|
|
Miałem już wystarczjąco punktów na combo do Extreme ale spadłem. |
|
|
|
 |
mattirab
Moderator


Pomóg³: 2 razy Wiek: 26 Do³±czy³: 24 Maj 2005 Posty: 1200 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
 |
groszek95
Hey, good!

Do³±czy³: 23 Sty 2007 Posty: 6
|
Wys³any: 23 Styczeñ 2007, 09:28 Jak Grać Żeby Dojść Daleko
|
|
|
Cześć jestem groszek95.
Pare dni temu zarejestrowałem sie na icy.pl
Mam problem ponieważ nie potrawie doskoczyć dalej niż 390 a combo 160.
W NML mam rekord 197
Jak mam skakać żeby skoczyć 400.500.600. |
|
|
|
 |
dzamper
Super!


Do³±czy³: 24 Lip 2006 Posty: 55 Sk±d: Ze Zabrza :D
|
Wys³any: 23 Styczeñ 2007, 14:36 Odp: Jak Grać Żeby Dojść Daleko
|
|
|
z treningiem i szczęściem. Widzisz, gram dwa lata i dobacz moje rekordy |
|
|
|
 |
mattirab
Moderator


Pomóg³: 2 razy Wiek: 26 Do³±czy³: 24 Maj 2005 Posty: 1200 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
 |
somar91
Hey, good!

Do³±czy³: 07 Lut 2007 Posty: 6
|
Wys³any: 7 Luty 2007, 13:22 Odp: Skoki
|
|
|
ja rozpędzam się aż do końca shodka, skacze prosto na ściane trzymając strzałke w bok. Odbijam się od ściany i poszukuje schodka na kturym bezpiecznie wyląduje i tak w kułko. |
|
|
|
 |
Cercio
Hey, good!

Do³±czy³: 13 Lut 2007 Posty: 6
|
Wys³any: 13 Luty 2007, 19:51 Odp: Jak zaczynaliscie...
|
|
|
zaczynalem : 100 schodkow to juz bylo wow!
metoda : na przeskoczenie schodkow nie odbijania sie od scian to sam nie wiem jak robie,a od sciany to wiem ze od sciany
zeby uzyskac combo to u gory masz metode ,punkty (robie combo i ide w góre),flour (to samo co poprzednie ) <lllllooooolll> |
_________________ [img]http://width=300 height=87]http://12.47.45.83/rendered/cooltext45440686.jpg[/img] |
|
|
|
 |
Dark Sturm II
Hey, good!


Do³±czy³: 13 Lut 2007 Posty: 8
|
Wys³any: 14 Luty 2007, 10:37 Odp: Jak zaczynaliscie...
|
|
|
Cercio napisa³/a: |
zaczynalem : 100 schodkow to juz bylo wow!
metoda : na przeskoczenie schodkow nie odbijania sie od scian to sam nie wiem jak robie,a od sciany to wiem ze od sciany
zeby uzyskac combo to u gory masz metode ,punkty (robie combo i ide w góre),flour (to samo co poprzednie ) <lllllooooolll>
|
Ja zaczynałem... około dwa lata temu. Wtedy to miałem max. 125 floor, 2-16 combo. Wtedy to mialem reformata i dopiero teraz mam tą grę. 276 floor, 26 combo. Najpierw robiłem obrotowe z 1-ego floora, na 1-100 mogłem sie załapać na TF, 1 i ćwierć gongu.
Poprostu:
Wybijaj się z 1-ego floora na obrotowy i utrzymaj tą prędkość za WSZELKĄ cenę. |
_________________ http://allyourbasearebelongtouz.ytmnd.com/ |
|
|
|
 |
Cercio
Hey, good!

Do³±czy³: 13 Lut 2007 Posty: 6
|
Wys³any: 14 Luty 2007, 14:26 Odp: Jak zaczynaliscie...
|
|
|
mialem podobnie,ale to co napisalem to bylo UUU... kolega miał to chyba z komputer świat
tera jak obejzylem repleya to juz rekord to 300 |
_________________ [img]http://width=300 height=87]http://12.47.45.83/rendered/cooltext45440686.jpg[/img] |
|
|
|
 |
Vinyanov
No way!

Pomóg³: 9 razy Do³±czy³: 06 Lut 2004 Posty: 2312
|
Wys³any: 6 Pa¼dziernik 2007, 06:01 Odbijanie siê od ¶cian oraz inne techniki (t³umaczenie)
|
|
|
S³owo wstêpu? Postanowi³em przet³umaczyæ parê postów z FLD na temat technik skakania. Wspomnianego w±tku d³ugo nie przeczyta³em w ca³o¶ci. Obecnie, dziêki poni¿szemu, mam za sob± mniej wiêcej po³owê. Mam nadziejê, ¿e autorzy nie bêd± mieli za z³e, skoro temat na forum Free Lunch Design jest ogólnodostêpny? |
Ostatnio zmieniony przez Vinyanov 6 Pa¼dziernik 2007, 14:26, w ca³o¶ci zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
Vinyanov
No way!

Pomóg³: 9 razy Do³±czy³: 06 Lut 2004 Posty: 2312
|
Wys³any: 6 Pa¼dziernik 2007, 06:02 Czê¶æ I
|
|
|
John Beak: Powtórzê te trzy wskazówki, z których korzysta³em przez lata.
- Trening czyni mistrza.
- Odbijaj siê od ¶cian.
- Ogl±daj powtórki dobrych graczy. To pomaga. Przynajmniej pomog³o mi.
Odno¶nie trzeciego punktu, musz± to byæ powtórki graczy, którzy nie spowalniali gry. Generalnie warto jest studiowaæ powtórki graczy, którzy s± od ciebie nieznacznie lepsi, aby¶ móg³ poprawiæ swoj± w³asn± technikê[1].
Wszystkie powy¿sze porady ju¿ pada³y. Dlaczego? Poniewa¿ s± prawdziwe. Kluczem do Icy Tower jest jednak opanowanie idealnej prêdko¶ci gry. Kiedy gracz wspina siê po wie¿y, z regu³y skacze albo zbyt szybko, albo zbyt powoli. Musisz byæ na tyle szybki, aby prze¿yæ pomimo osuwania siê ekranu; po ostatnim przyspieszeniu tempo osuwania ju¿ siê nie zmienia. Prawdziwym zagro¿eniem jest jednak bycie zbyt szybkim. Je¿eli wyskoczysz zbyt wysoko, mo¿e siê okazaæ, ¿e poszybujesz w miejsce, gdzie nie ma ¿adnego schodka i gdy spadniesz, znajdziesz siê zbyt nisko. Wtedy zginiesz, albo natychmiast, albo w nastêpnym skoku. Musisz nauczyæ siê precyzyjnie planowaæ wysoko¶æ ka¿dego skoku. Nigdy nie skacz wy¿ej ni¿ potrzebujesz, poniewa¿ zabije ciê to na wy¿szych prêdko¶ciach. Je¿eli nie umiesz skakaæ w wysokim tempie, zwolnij. Gdy trafisz na przyspieszenie, za którym nie mo¿esz nad±¿yæ, wtedy przyspiesz.
Oczywi¶cie istniej± progi umiejêtno¶ci, których nie da siê przekroczyæ. Mo¿e siê zdarzyæ, ¿e nigdy nie osi±gniesz tego poziomu, co ja albo inni czo³owi gracze. Oprócz tego nie licz, ¿e wprowadzisz wszystko w ¿ycie w ci±gu jednego dnia. Poprawa to proces, który w dodatku zajmuje du¿o czasu.
***
Danie: Mam dla was ma³±, dziwn± technikê. Czasami, kiedy dochodzê na kombosie powy¿ej 200 piêter i nie mam ochoty na agresywn± grê, zaczynam „tuliæ siê” do ¶cian. Kiedy odbijam siê zbyt ¿ywio³owo, czêsto koñczê na losowym schodku i spadam zanim zd±¿ê zareagowaæ. Mówi±c wprost, gram zbyt szybko na w³asne mo¿liwo¶ci. W takich momentach dwukrotnie uderzam o ¶cianê i l±dujê na przylegaj±cym do niej schodku. Od ¶ciany siê nie oddalam, aby przypadkowo nie wyl±dowaæ na jednym ze schodków na ¶rodku wie¿y. Oczywi¶cie nie zawsze uda ci siê to zrobiæ, ale ta umiejêtno¶æ jest przydatna, gdy potrzebujesz och³on±æ i ogarn±æ swój kombos. Ze zrozumia³ych wzglêdów nie ona dzia³a korzystnie na twoj± prêdko¶æ, gdy znajdziesz siê na 5. przyspieszeniu czy na wyskoko¶ci 450 schodków. Ale sprawdza siê, je¿eli zwyczajnie chcesz graæ w zapobiegliwy sposób.
Powy¿ej 200. schodka zauwa¿ysz tak¿e, ¿e czasami warto wple¶æ w grê parê sekwencji w stylu JC2. ¯adna szczególna technika, ale pomaga utrzymaæ siê przy ¿yciu.
***
Craven: Jak ju¿ wspomnia³ Danie, w grze na kombosy rozs±dnie jest pozostawaæ blisko ¶cian podczas wysokich skoków, z dwóch powodów:
- Na schodek, który znajduje siê przy ¶cianie ³atwiej jest skierowaæ postaæ.
- Mo¿esz u¿yæ ¶ciany do nabrania prêdko¶ci przed kolejnym skokiem.
Tak naprawdê technika ta ma kilka wariantów, które mo¿esz wykorzystaæ lub nie, zale¿nie od twojego poziomu:
- Uderz ¶cianê: nakieruj postaæ w stronê ¶ciany i przemieszczaj siê w jej stronê tak d³ugo, a¿ zatrzyma siê w rogu pomiêdzy ¶cian± a schodkiem. Technika ³atwa do wykonania, ale przyda ci siê jedynie, gdy w pobli¿u ¶ciany znajduj± siê jakiekolwiek schodki. Na wy¿szych prêdko¶ciach mo¿na mieæ k³opoty ze wznowieniem gry z tego po³o¿enia. Na szczê¶cie schodki poni¿ej 1000. piêtra s± na tyle d³ugie, ¿e po rozpêdzeniu siê na ca³ej ich d³ugo¶ci mo¿esz doskoczyæ nawet na drugi kraniec wie¿y.
- Dotknij ¶ciany: Ostro¿nie skieruj siê w stronê ¶ciany i wyl±duj w jej pobli¿u, tak, aby móc kontynuowaæ grê bez znacznej utraty prêdko¶ci, na przyk³ad wykonuj±c podwójny skok[2]. Poniewa¿ do wykonania tej techniki niezbêdna jest odrobina sterowania, mo¿e siê zdarzyæ, ¿e zbiegniesz ze schodka, na którym wyl±dujesz przypadkowo (poniewa¿ zauwa¿y³e¶ go za pó¼no), tym samym marnuj±c kombos. Ale niebezpieczeñstwo to znika przy najwy¿szej prêdko¶ci[3].
- Przytul ¶cianê: Technika Daniego. Przytulanie siê do ¶cian to odmiana odbijania siê od ¶cian, powiniene¶ wiêc móc utrzymaæ swoj± dotychczasow± prêdko¶æ. Je¿eli dobrze zaplanujesz odbicia, mo¿esz j± nawet zwiêkszyæ.
- Przytulanie siê do ¶ciany bez ¶ciany: Wyskocz na du¿± wysoko¶æ bezpo¶rednio ponad schodkiem, na którym masz zamiar wyl±dowaæ. Powiniene¶ przymierzaæ siê do schodków, które znajduj± siê co najmniej trzy piêtra nad tob±. O ile tylko docelowy schodek znajduje siê wystarczaj±co blisko ¶ciany, mo¿esz wykonaæ z niego podwójny skok[2], gdyby¶ mia³ zbyt ma³o czasu na wykonanie standardowego odbicia od ¶ciany. Jest to ryzykowny oraz najbardziej z³o¿ony ze wszystkich manewrów, ale mo¿esz go wykorzystywaæ nawet na ostatniej prêdko¶ci.
***
- Byæ mo¿e w przeciwieñstwie do graczy znacznie lepszych, których z marszu wiernie na¶ladowaæ zacz±æ siê praktycznie nie da.
(przyp. t³um.) - Dos³. double jump. Wyra¿enie nale¿y rozumieæ jako natychmiastowe odbicie siê od schodka, na którym wyl±dowali¶my, skierowanie postaci w stronê ¶ciany, delikatne odbicie siê od niej w powietrzu, ponowne wyl±dowanie na schodku oraz kolejne, tym razem dalekie, wybicie w stronê ¶rodka wie¿y. Przez double jump rozumiemy tutaj stopniowe nabieranie prêdko¶ci poprzez wybijanie siê z tego samego punktu, takie, jakie robimy, gdy chcemy dojrzeæ kolejne piêtra w JC3. (przyp. t³um.)
- Byæ mo¿e dlatego, ¿e na wy¿szych prêdko¶ciach rozgrywka przebiega zazwyczaj w dolnych partiach ekranu, które ³atwo obejmujemy wzrokiem. Dziêki temu mamy tam¿e wy¿sz± kontrolê nad skokami. (przyp. t³um.)
|
Ostatnio zmieniony przez Vinyanov 12 Marzec 2008, 05:15, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
mattirab
Moderator


Pomóg³: 2 razy Wiek: 26 Do³±czy³: 24 Maj 2005 Posty: 1200 Sk±d: Kalisz
|
Wys³any: 6 Pa¼dziernik 2007, 17:08
|
|
|
Dobra robota... mo¿e by mo¿na ( ) to dodaæ na stronkê jako artyku³ (oczywi¶cie w ca³o¶ci). |
_________________ Hello me, it's me again.
Rekordy
Historia Icy Tower
Nasze Powtórki |
|
|
|
 |
Vinyanov
No way!

Pomóg³: 9 razy Do³±czy³: 06 Lut 2004 Posty: 2312
|
Wys³any: 6 Pa¼dziernik 2007, 17:24
|
|
|
Je¿eli autorzy tekstów pozwol± i na to (mo¿e artyku³ da siê podci±gn±æ pod rodzaj wywiadu? „Wielcy o IT”?), chêtnie! Nawiasem, Redakcjo, gdzie jeste¶? Newsa o TT 6 nie ma. Dwóch artyku³ów mattiego, które podobno s± ju¿ gotowe, te¿ nie. Moje podsumowanie ¶wiatowej listy… có¿, nie upraszam siê, aby trafi³o na stronê jako artyku³, zw³aszcza ¿e temat prêdko siê dezaktualizuje, ale by³oby mi mi³o, gdyby rozgrza³o stronê g³ówn± jako news (w razie potrzeby mogê przekonwertowaæ BBCode na HTML). Przyjemno¶æ nie robienia niczego znam a¿ za dobrze, ale ¿eby z gotowymi materia³ami?… |
|
|
|
 |
mattirab
Moderator


Pomóg³: 2 razy Wiek: 26 Do³±czy³: 24 Maj 2005 Posty: 1200 Sk±d: Kalisz
|
Wys³any: 6 Pa¼dziernik 2007, 22:13
|
|
|
Vinyanov napisa³/a: | Dwóch artyku³ów mattiego (...) |
Pozwolê sobie poprawiæ... jednego artyku³u, ten o RaMMicHaelu nie jest jeszcze gotowy... ostatnio nie chcia³o mi siê za to zabraæ . A ta Twoja aktywno¶æ, Vin, jest naprawdê zadziwiaj±ca, skoro sam napisa³e¶...
Vinyanov napisa³/a: | Przyjemno¶æ nie robienia niczego znam a¿ za dobrze (...) |
|
_________________ Hello me, it's me again.
Rekordy
Historia Icy Tower
Nasze Powtórki |
|
|
|
 |
Vinyanov
No way!

Pomóg³: 9 razy Do³±czy³: 06 Lut 2004 Posty: 2312
|
Wys³any: 7 Pa¼dziernik 2007, 00:41
|
|
|
Craven: Pad³o ju¿ wiele porad na temat gry na kombosy. Czas na informacje, jak prze¿yæ na ostatniej prêdko¶ci podczas typowej gry na piêtra. Odpowied¼ to Sweet-Floor-Style (SFS), termin, który teoretycznie oznacza wykonywanie szeregu niewielkich kombosów, ka¿dy z nich wart nagrody Sweet!. Wiêkszo¶æ z was kojarzy prawdopodobnie ten akronim, ale jedynie nieliczni gracze wiedz±, jak wprowadziæ tê technikê w ¿ycie, lub nawet jak j± prawid³owo rozwijaæ. Tymczasem po przeczytaniu poni¿szego opisu poznasz nawet nieco sztuczek dla NML. SFS jest zwyczajnie z³o¿onym wariantem prostszego manewru, który nazywam katapult±.
Aby wykonaæ skok-katapultê, wybierz schodek, który znajduje siê w niewielkiej odleg³o¶ci od ciebie, wykonaj krótki rozbieg, wskocz na niego i jak najszybciej wybij siê ponownie. Powiniene¶ gwa³townie wyskoczyæ w górê skokiem obrotowym, jak wystrzelony pocisk. Czynno¶æ tê jeszcze ³atwiej jest wykonaæ z w³±czon± opcj± Rejump, poniewa¿ wówczas wystarczy ci przytrzymaæ klawisz skoku po pierwszym, niewielkim wybiciu. Praktycznie ka¿dy gracz wie, jak wykonaæ podstawowy skok z katapulty. (Oprócz, byæ mo¿e, mi³o¶ników odbijania od ¶cian oraz zagorza³ych graczy na kombo ). Istnieje jednak, tak samo jak w przypadku odbijania siê od ¶cian, kilka odmian tej techniki:
- Wybicie proste: Standardowe wybicie. Podczas obrotowego skoku w ogóle nie sterujesz postaci±. U¿yteczne jedynie na pierwszych 200 piêtrach, co wiêcej, wy³±cznie przy niskiej prêdko¶ci. Jest to jednak pierwsza technika, któr± powinien opanowaæ nowicjusz (po UNML) i powinna pomóc ci uzyskaæ NML 250+, mo¿e nawet 300.
- Wybicie ulepszone: Standardowe wybicie, które jednak poddajesz odrobinie kontroli. Opanowanie go, oraz byæ mo¿e odrobina gry na kombosy na dole wie¿y, powinno pozwoliæ ci osi±gn±æ ostatnie przyspieszenie.
- Wybicie ulepszone oraz odbicie od ¶ciany: Klucz do wysokich piêter w NML. Je¿eli wykonasz katapultê w pobli¿u ¶ciany, dziêki odbiciu mo¿esz nabraæ wystarczaj±co du¿o prêdko¶ci, aby wyl±dowaæ nawet przy ¶cianie przeciwleg³ej. Je¿eli za¶ uda ci siê wykonaæ za pomoc± katapulty skok o zaledwie trzy, albo, jeszcze lepiej, dwa schodki, jeste¶ ju¿ bardzo blisko osi±gniêcia NML 1000[1].
- Katapulta-bekhend: Ostateczna postaæ omawianej techniki. Wykonujesz skok o zaledwie jedno piêtro, ju¿ podczas jego trwania uderzasz w ¶cianê, l±dujesz i dopiero wówczas katapultujesz siê w górê[2]. Je¿eli opanowa³e¶ tê umiejêtno¶æ, jeste¶ w stanie kontynuowaæ grê na NML nawet wtedy, gdy napotkasz seriê schodków rozci±gaj±cych siê bezpo¶rednio nad sob±. W przeciwnym razie zgin±³by¶, zanim mia³by¶ szansê wykonaæ standardow± katapultê.
Poni¿sze odmiany katapulty s± odrobinê ³atwiejsze i przydatne w standardowej grze na piêtra:
- Katapulta SFS: Rozpêd¼ siê i odbij lekko od ¶ciany. Spróbuj wskoczyæ na wybrany uprzednio schodek, który znajduje siê dwa-trzy piêtra powy¿ej ciebie. Nastêpnie u¿ywaj±c prêdko¶ci z odbicia wyskocz w górê i lekko steruj±c dosiêgnij najwy¿szego schodka, jaki masz w zasiêgu wzroku. Upewnij siê, ¿e schodek, na którym masz zamiar wyl±dowaæ po odbiciu od ¶ciany, jest ³atwo dostêpny i nie znajduje siê zbyt blisko niej. Ta technika jest poniek±d wariantem katapulty-bekhend: sk³ada siê z niewielkiego skoku wycelowanego w ¶cianê, po którym nastêpuje skok obrotowy skierowany pionowo w górê.
- Katapulta dwupiêtrowa: Je¿eli posiadasz wystarczaj±c± prêdko¶æ, teoretycznie mo¿esz wykonaæ standardow± katapultê (ale nie wariant behkend[3]), która rozpoczyna siê od skoku o dwa piêtra. Zagranie to mo¿e okazaæ siê pomocne przy niektórych uk³adach schodków powy¿ej 1000. piêtra, ale od czasu do czasu mo¿esz zastosowaæ je tak¿e w grze na kombosy.
***
Craven: Jak graæ na JC2? Droga do opanowania tego stylu sk³ada siê z kilku etapów.
- Jedno piêtro naraz (cel: JC2 50+)
Przekonaj siê, jakiej prêdko¶ci potrzebujesz, aby wykonaæ zwyczajny, prosty skok o dwa piêtra. Sprawd¼, co siê stanie, je¿eli podczas skoków odbijesz siê od ¶ciany. Æwicz zatrzymywanie siê tu¿ przed krawêdzi± schodka i zawracanie w celu nabrania rozpêdu przed kolejnym wybiciem.
- Planuj z wyprzedzeniem (cel: JC2 100+, CCC1 50–60)
A wiêc zdobywasz ju¿ kolejne piêtra nie przerywaj±c kombosa. Teraz zacznij kierowaæ Haroldem w taki sposób, aby móc p³ynnie kontynuowaæ grê natychmiast po wyl±dowaniu. Dziêki temu twoje gry nabior± prêdko¶ci, nie bêdziesz tak¿e za ka¿dym ryzykowa³ ze¶lizgniêcia siê ze schodka.
- Prêdko¶æ (cel: JC2 150+, CCC1 60–70, CCC2 120–130)
Twoja prêdko¶æ zyska jeszcze wiêcej, je¿eli nauczysz siê wykorzystywaæ jeden skok do rozpêdzenia siê przed nastêpnym. W tym celu zacznij wybijaæ siê odrobinê wy¿ej, ni¿ to jest niezbêdne do osi±gniêcia danego piêtra. W rezultacie spadniesz na schodek z nieznacznej, ale zauwa¿alnej wysoko¶ci, zupe³nie jak podczas wielokrotnego skoku[4]. W rezultacie bêdziesz potrzebowa³ coraz to krótszych schodków do rozbiegu.
- Rytm (cel: JC2 210+, CCC3 180–190)
Na razie nic nowego. Spróbuj jedynie odnale¼æ rytm skoków, który zaoferuje ci w³a¶ciw±, optymaln± prêdko¶æ. Je¿eli wszystkie piêtra znajduj± siê bezpo¶rednio nad sob±, ka¿dy twój skok powinien zaj±æ tyle samo czasu, a twoich skoków nie powinno nic opó¼niaæ.
- ¦ciany (cel: JC2 250+, CCC1 70–80, CCC2 120–140, CCC3 180–200, CCC4 230+)
Chocia¿ mo¿na osi±gn±æ JC2 250 ani razu nie dotykaj±c ¶ciany, lepiej jest w miarê mo¿liwo¶ci wyprowadzaæ nieznaczne odbicia. Je¿eli w³a¶nie wybijasz siê w kierunku ¶ciany, a schodek, na który musisz dotrzeæ, znajduje siê wprost nad tob±, prêdzej do niego dotrzesz, je¿eli skierujesz swój skok prosto na ¶cianê – nie stracisz prêdko¶ci. Odbijanie siê staje siê trudniejsze na niewielkich schodkach, na razie wiêc stosuj tê technikê wy³±cznie na pierwszych 200 piêtrach.
- ¦ciany, cz. II (cel: JC2 270+, CCC2 130–140, CCC3 190–200, CCC4 240–250)
Klucz do sukcesu w JC2 to kontrolowanie swoich odbiæ. Zacznij trening od drobnego odbijania siê, to znaczy, przyjmij nastêpuj±cy pogl±d: chocia¿ wybijasz siê w kierunku ¶ciany z pe³n± prêdko¶ci±, na razie pozwalasz sobie na utratê odrobiny prêdko¶ci po odbiciu, poniewa¿ nie interesuje ciê jeszcze dok³adny moment zmiany toru lotu. Nadal masz w zasiêgu oko³o jednej trzeciej szeroko¶ci Wie¿y (o ile sterujesz postaci±), co wystarcza, aby prze¿yæ kilka niefortunnych uk³adów schodków powy¿ej 200. piêtra.
- ¦ciany, cz. III (cel: JC2 300+, CCC3 200–210, CCC4 260–270)
Je¿eli podczas odbicia zmienisz kierunek lotu dok³adnie we w³a¶ciwym momencie, masz w zasiêgu rêki w³a¶ciwie dowolny schodek, nie trac±c przy tym prêdko¶ci. Mo¿esz osi±gaæ wysokie CCC, ponadto jeste¶ wystarczaj±co szybki, aby prze¿yæ na czwartym przyspieszeniu odpowiedni± ilo¶æ czasu i zdobyæ JC2 300+.
- Prêdko¶æ maksymalna (cel: rekord ¶wiata)
Ostatecznym etapem na drodze do osi±gniêcia idealnego JC2 jest szaleñczy styl gry, który pozwala ci opanowaæ nawet prêdko¶æ czwartego przyspieszenia. Tajemnica tkwi w fakcie, ¿e najszybsze ruchy dostêpne w JC2 to skoki wykonane bez zmiany kierunku lotu. W ich liczbê wliczamy tak¿e odbicia od ¶cian, poniewa¿ ¶ciany „oddaj±” energiê skoku. Maj±c to na uwadze jeste¶ w stanie prze¶cign±æ krawêd¼ ekranu tak¿e po czwartym uderzeniu zegara. Mo¿esz nawet, chocia¿ z najwy¿szym trudem, utrzymaæ siê po pi±tym przyspieszeniu, ale wy³±cznie je¿eli schodki znajduj± siê w idealnym u³o¿eniu. Niestety musisz od pocz±tku gry wykonywaæ same ryzykowne skoki, w przeciwnym razie twoje CCC bêd± zbyt niskie, aby¶ móg³ osi±gn±æ maksymalne rezultaty. Dalsze wskazówki:
- Zaprzyja¼nij siê ze Speed Changerem, aby przyzwyczaiæ siê do wy¿szych prêdko¶ci!
- Nie wychod¼ z gry, gdy tylko zmarnujesz JC2, nawet niewielkie! Prawdopodobnie nie pobijesz rekordu, ale nadal masz szansê, aby kontynuowaæ trening na trudniejszych warunkach.
***
- Celem jest zmniejszenie wysoko¶ci skoków, o czym wspomina³ John Beak w swojej poradzie dotycz±cej niebezpieczeñstw zwi±zanych ze zbyt wysokimi wybiciami. (przyp. t³um.)
- Sztuczka tkwi prawdopodobnie w tym, ¿e ca³a operacja odbywa siê praktycznie bez rozbiegu. (przyp. t³um.)
- Wariant behkend dotyczy wy³±cznie skoków wykonywanych bez rozbiegu, dlatego pokonanie podczas jego trwania a¿ dwóch schodków jest prawdopodobnie niewykonalne. (przyp. t³um.)
- Wielokrotny skok, czyli double jump z poprzedniego odcinka: ruch, w którym postaæ wybija siê wielokrotnie z tego samego punktu, za ka¿dym razem nabieraj±c wiêcej prêdko¶ci oraz wysoko¶ci. (przyp. t³um.)
|
Ostatnio zmieniony przez Vinyanov 12 Marzec 2008, 05:05, w ca³o¶ci zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
Vinyanov
No way!

Pomóg³: 9 razy Do³±czy³: 06 Lut 2004 Posty: 2312
|
Wys³any: 7 Pa¼dziernik 2007, 00:44
|
|
|
mattirab napisa³/a: | A ta Twoja aktywno¶æ, Vin, jest naprawdê zadziwiaj±ca, skoro sam napisa³e¶...
Vinyanov napisa³/a: | Przyjemno¶æ nie robienia niczego znam a¿ za dobrze (...) |
|
Wyja¶nienie jest proste: moje ¿ycie to wieczne wakacje. Okej, to by³oby na tyle. Poradnik do JC2 polecam! |
Ostatnio zmieniony przez Vinyanov 7 Pa¼dziernik 2007, 09:17, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
narc-red-blue
That's great!

Do³±czy³: 06 Pa¼ 2007 Posty: 38
|
Wys³any: 7 Pa¼dziernik 2007, 08:10
|
|
|
no dobre gratulacje Vin bardzo ³adnie sformu³owane t³umaczenie GIT ;] tylko gratulowaæ |
|
|
|
 |
Boru
miszcz
Wiek: 31 Do³±czy³: 28 Lip 2007 Posty: 1976 Sk±d: Krosno
|
Wys³any: 10 Pa¼dziernik 2007, 21:27
|
|
|
Dobry poradnik do JC2, chociaz doszedlem do tego wszystkiego sam.
Im wiecej sie gra, tym bardziej sie rozumie ta gre |
_________________ IT 1.4 ---> | Score 1347282 | Combo 1147 | Floor 2145 | NML 1625 | |
|
|
|
 |
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|