Organizacja turniejów na FLD |
Autor |
Wiadomość |
petr
Administrator


Wiek: 30 Dołączył: 17 Kwi 2004 Posty: 1665 Skąd: Dąbrowa Górnicza / Kraków
|
Wysłany: 26 Marzec 2008, 23:47
|
|
|
Wydzieliłem do nowego tematu aby nie "marnować" tej dyskusji..
W sumie, można by dołączyć poprzednie posty..
Co o tym sądzę? - wszystko zależy od tego jakie ma się priorytety.. Albo sztywna dbałość o zasady - wtedy ogłoszenie wyników jest świętością - albo pewna.. elastyczność, uznanie własnego błędu (czyli zaliczenie porannej powtórki Jacoba)..
Mimo wszystko tego typu sytuacje nie świadczą dobrze o organizatorze. Jednakże - dlaczego w dobie licznych serwerów do uploadu plików (w tym także prostych skryptów które każdy może zrobić sam, czy ściągnąć z sieci) wciąż korzysta się z przestarzałej "technologii" jaką jest przesyłanie plików na maila? Czas z tym skończyć! |
_________________ score 217671 | floor 727 | combo 461 || NML/FML 493 | CCC1 150
|
|
|
|
 |
Pirochemik
Splendid!


Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 531 Skąd: Iława/Warszawa
|
Wysłany: 26 Marzec 2008, 23:59
|
|
|
O nie znam tą sytuacje i dawno mielismy z tym coś zrobić, ale każdy jest zajęty. Sam zrobie turniej i wtedy zobaczę czy to takie łątwe. Jak łatwę, to pojadę wszystkim. A co do replay`ów ... nie są one oglądane, już to sprawdziłem;p SIę uśmiałęm;d Narazie dajmy spokój na to, aż Któryś z Polaków pokaże jak ma wyglądać przykładny tunriej, coś Syo wspominał, o 20:00 i ani sekundy dłużej, moze on jest taki zasadniczy;d |
_________________ 1.3| FLOOR 1825 | SCORE 642454 | COMBO 787 | NML 1234 |
1.4| FLOOR 1577 | SCORE 468302 | COMBO 679 | NML 1126 |
Polska Lista Top Ten |
|
|
|
 |
syo
No way!


Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 31 Sty 2004 Posty: 1957 Skąd: Wrocław/Olsztyn
|
Wysłany: 27 Marzec 2008, 21:29
|
|
|
Hej,
Dobiegła końca kolejna runda turnieju Spring Contest! organizowanego przez PCG. I znów możemy wytknąć błędy:
* wyniki nie na czas (miały być o godzinie 20:00, pojawiły się, bez żadnej informacji, godzinę później)
* błędy w liczeniu
Niektórym naprawdę odechciało się grać.. |
|
|
|
 |
Boru
miszcz
Wiek: 31 Dołączył: 28 Lip 2007 Posty: 1976 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 27 Marzec 2008, 22:16
|
|
|
syo napisał/a: | Niektórym naprawdę odechciało się grać.. |
Na przyklad mnie Calkowite lekcewazenie uczestnikow i takie bledy
Dotrwam do konca turnieju, ale to bedzie moj ostatni organizowany przez PCG. |
_________________ IT 1.4 ---> | Score 1347282 | Combo 1147 | Floor 2145 | NML 1625 | |
|
|
|
 |
Vinyanov
No way!

Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Lut 2004 Posty: 2312
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2009, 07:27
|
|
|
Hej,
zgodnie z propozycją, którą wysnułem na FLD, pytam, czy ktoś nie zamierzałby może zorganizować turnieju IM, aby rozgrzać społeczność międzynarodową na nowo? Myślę, że po ponad dwuipółmiesięcznej przerwie znalazło by się sporo chętnych uczestników. To idealny moment.
PS. Jeśli nikt się nie zgłosi, to będę musiał zorganizować ten turniej sam, a nie mam pojęcia w jaki sposób to zrobić. |
|
|
|
 |
NeueR
Wow!

Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 80
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2009, 07:42
|
|
|
Hej Vinyanov, zaczekaj! Jacob kończy przepisywanie całego systemu turniejowego na nową wersję oraz dodaje parę nowości (m.in. hidden mode - automatyczne wyświetlanie wyników rundy, bez podawania, który zawodnik osiągnął ten wynik). Panel admina jest na wykończeniu - pozostała jeszcze do zrobienia sekcja przeniesienia zakończonego turnieju do archiwum. Jeśli chodzi o panel admina, to będą w nim nasŧepujące opcje: new (założenie nowego turnieju), rounds (ustalenie kategorii, haseł, aktywność rundy, hidden mode, oraz możliwość włączenia/wyłączenia zapisów na turniej [ps: kategorie zostały podzielone na 2: support categories (jeśli moderator wybierze tę opcję, skrypt uploadu automatycznie sprawdzi wynik i zapisze go w bazie, tu raczej moderator będzie miał mało roboty, bo mało kto umie zmodyfikować nagłówki, nawet jeśli już ktoś to zrobi, to jest odpowiednia sekcja, gdzie będzie można poprawić wynik, oraz custom categories - tu brak wsparcia ze strony skryptu uploadu, moderator musi ręcznie sprawdzić i wpisać wyniki]), manage - podgląd rundy, możliwość zmiany wyników oraz wyświetlenie k++ (liczonego w locie), potem sekcja k++ - obliczenie k++ i przeniesienie go do głównej tabeli oraz sumowanie wyników ze wszystkich rund
Z tego co wiem, pozostało jeszcze do napisania: dla użytkowników: ranking, round, zmodyfikować upload i tyle (sekcja "zapisz" już została napisana)
Więc jakby się dało, to zaczekaj trochę z tym turniejem Potem chciałbym, żebyś go poprowadził
Neuer |
|
|
|
 |
Vinyanov
No way!

Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Lut 2004 Posty: 2312
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2009, 11:33
|
|
|
Hmm, bardzo interesujący post!
NeueR napisał/a: | (...) jakby się dało, to zaczekaj trochę z tym turniejem Potem chciałbym, żebyś go poprowadził |
Dziękuję! Ale nie wiem jeszcze, czy będę miał czas i czy będę zainteresowany. Istnienie takiego skryptu, jaki opisałeś jest dla środowiska Icy Tower zmianą rewolucyjną (chociaż to zależy od stopnia, w jakim można go dostosować do formuł poszczególnych turniejów oraz elastyczności samego kodu, kiedy już do tego dostosowywania przyjdzie; ten problem zwrócił moją uwagę, ponieważ wspomniałeś, że część skryptu odpowiada za obliczanie K+, co sugerowałoby, że system obsługuje tylko turnieje typu Turbo Tournament i podobne - obym się mylił). Zanim ktokolwiek poprowadzi turniej za jego pomocą, powinien chyba najpierw znać odpowiedzi na parę pytań.
Kto będzie dysponował kodem PHP? Czy każdy gracz lub serwis będzie mógł pobrać od was jego kopię i zorganizować sobie własny ośrodek turniejowy, czy też planujecie utworzyć pojedyncze, monopolistyczne centrum turniejów (być może, w przyszłości, proponując Johanowi przeniesienie go pod domenę freelunchdesign.com albo icytower.com)? Czy będzie przeznaczony tylko dla turniejów IM, czy też będzie umożliwiał organizowanie ich każdemu graczowi, który wyrazi takie życzenie? Czy administrator całego serwisu może obdarzyć pojedynczego użytkownika systemu prawem zorganizowania tylko jednego, określonego turnieju? Co zagwarantuje np. nie pojawianie się parudziesięciu turniejów tygodniowo, wszystkich tworzonych przez początkujących graczy, którzy zamierzają po prostu przetestować sobie serwis? |
|
|
|
 |
NeueR
Wow!

Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 80
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2009, 13:11
|
|
|
Cytat: | Hmm, bardzo interesujący post! |
Bardzo interesujący to jest fakt, że projekt leży na serwerze u Jacoba od grudnia 2008 roku
Cytat: | Ale nie wiem jeszcze, czy będę miał czas i czy będę zainteresowany |
Rozumiem, wolałbym żeby jednak Ty go poprowadziłeś, bo jako jedyny okazujesz zainteresowanie naszymi projektami Jeśli jednak nie będziesz dysponował czasem, to postaram się znaleźć kogoś innego (może Craven?)
Jeśli chodzi o obsługiwane systemy, to na razie jest tylko K+. Jest też częściowy system szwajcarski (którym był rozgrywany Icy Tower Nations Cup 2008).
Częściowo, ponieważ Jacob napisał większość rzeczy, przedstawił Cravenowi, a on napisał, że jednak ITNC poprowadzi standardowo (hm, excel? czy posty na forum, nie wiem ), a skrypt ciekawy i może w przyszłości go użyje.
Po tej wiadomości Jacob porzucił rozwijanie skryptu (brakuje funkcji, która kojarzyłaby automatycznie pary)
Inne systemy? Nie ma problemu, wystarczy że napiszecie jakie to mają być, a postaramy się je dodać.
Cytat: | Kto będzie dysponował kodem PHP? Czy każdy gracz lub serwis będzie mógł pobrać od was jego kopię i zorganizować sobie własny ośrodek turniejowy, czy też planujecie utworzyć pojedyncze, monopolistyczne centrum turniejów |
Na początku planujemy jedno centrum turniejów, bez udostępniania kodu. Nie ukrywam, że dużo zależy od tego, czy projekt się przyjmnie czy nie. Jeśli tak, kod zostanie udostępniony, żeby mogło go więcej osób rozwijać. Poza tym: jedno centrum = dużo użytkowników = szybko poprawiane błędy = szybko dodawane nowe funkcje do serwisu
Cytat: | Czy będzie przeznaczony tylko dla turniejów IM, czy też będzie umożliwiał organizowanie ich każdemu graczowi, który wyrazi takie życzenie? Czy administrator całego serwisu może obdarzyć pojedynczego użytkownika systemu prawem zorganizowania tylko jednego, określonego turnieju? |
Na razie tylko turnieje IM. W końcu to pierwsza wersja!
Dobra, stan prac: pozostało tylko napisanie skryptu, który będzie przenosił turniej do archiwum (są niestety jakieś problemy ) i jakiś system logowania dla moderatorów. No jeszcze ogólne testy całego serwisu i może jeszcze uda się dzisiaj go wypuścić
Neuer |
|
|
|
 |
Vinyanov
No way!

Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Lut 2004 Posty: 2312
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2009, 14:22
|
|
|
Cytat: | Jeśli jednak nie będziesz dysponował czasem, to postaram się znaleźć kogoś innego (może Craven?) |
Możliwe, w końcu Craven też udziela się w twoich wątkach (jako jednych z niewielu, w których w ogóle odpowiedział od czasu, jak zniknął z forum FLD po Nations Cup 2008). A tak marginesie, to może warto byłoby ten skrypt przetestować na (przepraszam za ten cyniczny przyimek...) osobie, która nie miała większego doświadczenia z turniejami ani z serwisami. W ten sposób sprawdzone by zostało, czy jest intuicyjny i czy faktycznie pomaga początkującym użytkownikom w ich organizacji.
Cytat: | standardowo (hm, excel? czy posty na forum, nie wiem ) |
Najczęściej stosowana kombinacja to chyba Excel i posty, tak. Chociaż pamiętam, że John Beak w swoich turniejach (a przynajmniej w jednym z nich) używał do analizowania powtórek graczy ITR Checkera, mojej nakładki na niego, która zwracała wyjście ITR Checkera w postaci dokumentu XML, oraz arkuszy XSLT. Następnie dzięki transformacjom XSTL przekształcał pliki XML z wyjściem ITR Checkera w (o ile pamiętam) ładnie sformatowane dokumenty HTML. Nie wiem tylko po co mu to wszystko było, bo wątpię, aby ktokolwiek je ostatecznie przeczytał...
Oprócz tego podczas jednego z TT napisałem kiedyś (w pośpiechu) skrypt, który obliczał K+ jednej z rund.
Cytat: | Inne systemy? Nie ma problemu, wystarczy że napiszecie jakie to mają być, a postaramy się je dodać. |
Jeśli do systemu TT dodacie formułę systemu pucharowego, to chyba większość możliwych systemów zostanie pokryta. Chociaż niektóre turnieje mają jeszcze fazy grupowe, eliminacje, itp. A i tak pozostają jeszcze te typu Icy Quest, Icy Adventure, ELK!, Hunt for Records, Blind Guess! itp. Nie wiem, ile z nich można uogólnić do takich systemów, które wasz skrypt będzie wspierał natywnie, ew. z drobnymi korektami w kodzie, a ile to systemy odrębne, które wymagałyby pisania zupełnie nowych procedur, aby serwis je obsługiwał. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|